ادارات خراسان جنوبی برای مناسب سازی تا پایان سال مهلت دارند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان که تاکنون ۵۵ درصد مناسب سازی ساختمان را انجام داده‌اند باید تا پایان سال ۱۰۰ درصد این کار را عملی کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مناسب سازی ساختمان‌های خود را از محل اعتبارات داخلی انجام دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه پرداخت عوارض به شهرداری، از مناسب سازی ساختمان‌های اداری جلوگیری کنند و مناسب سازی باید طوری باشد که معلولان و جانبازان رضایت خود را از انجام این کار اعلام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف بودند تا آبان ۱۴۰۱ مناسب سازی لازم را انجام دهند اما با گذشت ۲ سال از این زمان، هنوز این کار به طور کامل اجرایی نشده است.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی در مکان اجاره ای هم مستقر هستند باید نسبت به مناسب سازی یا جابه‌جایی از آن محل اقدام کنند.

عباس‌زاده با اشاره به مناسب سازی ۹۳ درصدی مراکز مثبت زندگی در شهرستان‌های استان تصریح کرد: تا پایان سال باید ۱۰۰ درصد مدارس استثنایی استان هم مناسب سازی شوند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های بین راهی در زمان اخذ پایان کار باید مناسب سازی را انجام داده باشند گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پیگیری کند تا پایان شهریور کار مناسب سازی مجتمع‌های بین راهی اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: هر اداره کل یکی از معاونان خود را به عنوان رابط مناسب سازی به دبیرخانه این ستاد معرفی کند تا با آگاهی کامل در این باره موظف به حضور در جلسات ستاد مناسب سازی باشند.

وی با بیان اینکه در هر شهر باید حداقل تا پایان سال جاری یک پارک برای استفاده معلولان مناسب سازی شود گفت: اداره کل بهزیستی با هزینه‌کرد ۲۷ میلیارد ریال اعتبار مناسب سازی واحدهای مسکونی و خودروهای ۲۰۸ معلول را انجام داده است.

عباس‌زاده بیان کرد: در جلسه آینده ستاد مناسب سازی معابر شهری، پارک‌ها و سایر اماکن توسط شهرداری‌ها بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha