۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85497700
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۱ درصد آمریکایی‌ها خواهان کناررفتن ترامپ از رقابت‌های انتخابات هستند

تهران- ایرنا- طبق نظرسنجی اخیر موسسه ایپسوس، ۵۱ درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که حکم محکومیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق صحیح بوده و بهتر است وی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری را رها کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ای بی سی، طبق نظرسنجی جدیدی که از سوی موسسه ایپسوس انجام شده است، ۵۱ درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که حکم محکومیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هر ۳۴ مورد اتهام وارد شده صحیح است و به همین میزان فکر می‌کنند که ترامپ بهتر است مبارزات انتخاباتی خود و جمهوری‌خواهان را رها کند.

طبق این نظرسنجی هنوز میزان رضایت مردم آمریکا از ترامپ در سطح ۳۱درصد باقی مانده است. ترامپ در واکنش به اعلام رای دادگاه نیویورک گفته است که در اولین فرصت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. وی افزود که دشمنانش این توطئه و اتهامات را علیه وی مطرح کرده‌اند.

در بخش دیگری از نظرسنجی ایپسوس ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که فکر می‌کنند اتهامات علیه ترامپ در این پرونده دارای انگیزه سیاسی است، در حالی که ۳۸ درصد می‌گویند که این گونه نبوده است. در عین حال، ۵۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که فکر می‌کنند ترامپ عمداً در این مورد کاری غیرقانونی انجام داده است.

تحلیلگران می‌گویند با کاهش محبوبیت دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در بین مردم، در انتخابات آتی ریاست جمهوری شانس احزاب مستقل افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha