ممبینی: افشاریان استعفا نداده است/ پرونده فساد فوتبال در مرحله بازپرسی قرار دارد

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون فوتبال، گفت: خداداد افشاریان فعلا از کمیته داوران استعفا نداده و می‌خواهد تا صادر شدن رای، از حواشی دور باشد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، هدایت ممبینی بعد از برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران، بیان کرد: امیدوارم بعد از برطرف شدن مشکلات دادگاهی، دوستان همگی در جلسات حاضر شوند. خداداد افشاریان فعلا از کمیته داوران استعفا نداده و می‌خواهد تا صادر شدن رای، از حواشی دور باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به حواشی به وجود آمده در پرونده فساد در فوتبال، اظهار داشت: وقتی خبری به وجود می‌آید، خیلی ها درست یا غلط به این موضوع دامن می‌زنند. شاید ما اطلاعات درست و زیادی نداشته باشیم، اما از طریق مراجع مربوط در جریان پرونده قرار می‌گیریم. امیدوارم وقتی دادگاه به نتیجه رسید فدراسیون فوتبال در جریان قرار بگیرد. هم‌اکنون پرونده در مرحله بازپرسی‌ قرار دارد.

وی در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری، توضیح داد: سپاهان بدون هیچ جریمه و قید و شرطی توانست مجوز حرفه‌ای را کسب کند. پرسپولیس، استقلال، فولاد خوزستان، تراکتور و آلومینیوم نیز مجوز حرفه‌ای را با یکسری مشکلات جزئی دریافت کردند. البته این مشکلات به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد تا اگر نیاز باشد یکسری جرایم برای‌شان در نظر گرفته شود. بعضی باشگاه‌ها مثل پیکان، شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران و هوادار هم مجوز ملی را دریافت کردند، ولی مجوز حرفه‌ای را به دلیل یکسری آیتم‌هایی که وجود داشت، نتوانستند بگیرند.

ممبینی ادامه داد: متاسفانه باشگاه‌های استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، صنعت نفت، مس رفسنجان و ملوان نتوانستند حتی مجوز ملی را دریافت کنند. هنوز الزامات به شکلی نیست که به آنها اجازه تیمداری ندهیم و فرصت دارند. با این باشگاه‌ها در مکاتبه هستیم تا هیات مدیره، مدیران و مالکین باشگاه‌ها شرایط را درک و طوری برنامه‌ریزی کنند که در آینده مشکلی به وجود نیاید.

وی در خصوص گل مشکوک قهرمانی پرسپولیس، عنوان کرد: یکی از جذایبت‌های لیگ امسال ما این بود که قهرمان در هفته آخر مشخص شد و در چهار یا پنج هفته پایانی همه در تب و تاب بودند. به همه باشگاه‌ها تبریک می‌گویم که در این رقابت خوب فدراسیون فوتبال را همراهی کردند. در مورد آن صحنه نمی‌خواهم نظر بدهم، چرا که سخت است. کسی به طور قاطع نگفته بود که آفساید است، چون نظر کارشناسان را دیدم. در آفساید باید صد درصد مطمئن باشید. در مورد آن صحنه، حق را به داور می‌دهم. در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم همینطور است که وقتی چند نظر درباره یک صحنه وجود داشته باشد، حق را به داور می‌دهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص صدور بیانیه‌های متعدد در فصل تازه به اتمام رسیده لیگ برتر، تصریح کرد: ما یک خانواده بزرگ به نام فوتبال هستیم. فوتبال بدون بازیکن، مسئول و داور، معنایی ندارد. همه ما با هم یک تیم هستیم. اینجا هم یک تیم قهرمان می‌شود و همه باید به هم احترام بگذاریم. یکسری مشکلات هم وجود دارد. تشخیص من و شما با هم متفاوت است و همه انسان هستیم. به نظرم باید به هم احترام بگذاریم و بازی جوانمردانه فقط پرتاب اوت نیست، بلکه نحوه صحبت و بیان هم شامل این موضوع می‌شود.

وی در خصوص اینکه در هفته‌‎ پایانی امکان استفاده از VAR وجود نداشت؟ گفت: خیر، فیفا چنین مجوزی به ما نداده است. در دربی به سختی فیفا به ما چنین مجوزی داد. امیدوارم از ابتدای فصل بعد، کمک داور ویدیویی داشته باشیم. یکسری مراحل و پروتکل‌هاست، ولی سعی می‌کنیم حداقل در مسابقات حساس بعدی از آنها استفاده کنیم.

ممبینی در خصوص مشکلات بلیت‌فروشی در لیگ برتر، پاسخ داد: قطعاً مشکلات و چالش‌هایی داشتیم. می‌توان کار را بهتر انجام داد و در فصل آینده لیگ برتر حتی اگر قرار باشد مسابقات را با تاخیر برگزار کنیم، این کار را خواهیم کرد. دوستان باید بدانند برخی موارد، زیرساخت‌ها به باشگاه‌ها مرتبط است. یعنی باشگاه‌ها باید این زیرساخت‌ها را درست کنند. با اینکه فدراسیون متولی کار است، ولی باشگاه‌ها باید پای کار بیایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha