۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85497756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کهگیلویه پس از سه روز مهار شد

یاسوج - ایرنا - آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه «آب نارون» از توابع شهرستان کهگیلویه که سه روز پیش شعله‌ور شده بود ساعاتی پیش مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این ارتباط گفت: با تلاش نیروهای مردمی و ستاد مدیریت بحران ساعتی پیش آتش سوزی در منطقه «آب نارون» از توابع شهرستان کهگیلویه نهار شد.

سعید جاویدبخت افزود: به علت وزش شدید باد، کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه مهار آتش به سختی صورت گرفت.

وی بیان کرد: بر اثر این آتش سوزی که در نزدیکی روستای «نهضت آباد» شهرستان کهگیلویه رخ داد، بخشی از مراتع این منطقه طعمه حریق شد.

جاویدبخت عنوان کرد: در عملیات مهار این آتش سوزی، نزدیک به ۱۰۰ نفر از گروه‌های مردمی، منابع طبیعی، سپاه، بسیج، دستگاه قضایی و امنیتی، کوهنوردان، دهیاری روستا و امدادگران دستگاه‌های متولی همکاری داشتند که از همه آنان قدردانی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هنوز علت دقیق آتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان کهگیلویه مشخص نیست اما بررسی ها نشان می دهد این حادثه عامل انسانی داشته است.

سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان کهگیلویه ۳۲۶ هزار هکتار است.

جاویدبخت افزود: وقتی دامدار، شکارچی یا گردشگری که برای پخت غذا آتش روشن کرده آن را به طور کامل خاموش نکند براثر وزش باد و خشکی برگ های درختان جنگلی روشن می شود.

وی تصریح کرد: یک بطری شکسته شیشه ای و یا یک بطری آب معدنی با چندین قطره آب موجود در آن می تواند نور خورشید را متمرکز و سبب ایجاد آتش سوزی در عرصه های طبیعی شود.

کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارند سال زراعی و پربارش جاری، وجود انبوه علف های هرز در زمین های کشاورزی، مراتع و جنگل ها، بستر را برای وقوع آتش سوزی های گسترده با کمترین سهل انگاری کشاورزان در فصل برداشت و آتش زدن کاه و کلش فراهم کرده که با توجه به در پیش بودن آغاز برداشت محصولات زراعی نیاز است در این زمینه اقدام های فرهنگی و اطلاع رسانی پیشگیرانه صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha