اندیشه انقلابی امام خمینی (ره) مرزها را شکست و مغزها را فتح کرد

قزوین - ایرنا - نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اندیشه انقلابی و اسلامی امام خمینی (ره) با شکستن مرزهای جغرافیایی نسل نوینی را در جهان به وجود آورده و مغزها را فتح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت امام راحل و یادبود شهیدان خدمت در قزوین اظهار کرد: ۳۵ سال از رحلت امام بزرگوار می گذرد که در تاریخ انقلاب این کشور فراموش شدنی نیست و همیشه در میان ملت زنده و جاوید خواهد بود.

وی ادامه داد: فکر و اندیشه امام ۴۶ سال پیش مجموعه نظام اسلامی و امروز حماس را به وجود آورده و ابرقدرت های دنیا مثل آمریکا و اسرائیل را به لرزه انداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گفت: خط فکری امام باعث شده که در درون دانشگاه های آمریکا شعارهای انقلاب اسلامی فریاد زده شود و آمریکا سعی دارد این شعله را خاموش کند.

وی ادامه داد: نسل جدیدی در پناه اندیشه های امام راحل روی کار آمده پس امام زنده است و خانواده‌ها و جوانان و دانشگاه ها را تربیت می کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادند چرا که نهضت امام خمینی (ره) را آموختند و امروز فرزندان، معلمان و دانشگاهیان و ائمه جماعت باید اندیشه امام را بازگو کند.

وی ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره)، افزود: سه رکن محتوا، مردم و رهبری در هر انقلابی بسیار مهم است که محتوای انقلاب اسلامی ایران، از قرآن گرفته شده بود و مردم با دست مایه قوی و محکم در میدان حضور یافتند چون رهبری فرزانه آنها را هدایت می کرد.

او ضمن بیان خطوطی که امام راحل برای مردم مشخص کرده است، تاکید کرد: یکی از اصول فقهی انقلاب که توسط امام راحل رهبری شد، سیاست نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود و خط قرمز دیگر محوریت نظام اسلامی بر پایه ولی فقیه است و همچنین همه باید سرمایه گران بهای نظام اسلامی را حفظ کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی، دشمن شماره یک مردم جهان و خط قرمز ما آمریکا است و آنهایی که خواب ارتباط با آمریکا را می بینند امیدواریم خداوند هدایتشان کند.

او گفت: امروز امام خامنه ای مرجعیت فتوا را بر عهده دارد و مردم اگر از مسوولی هم گله مندی داشته باشند چون رضایت امام خامنه ای را مدنظر دارند در صحنه محکم ایستاده اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت در خصوص حادثه پیش آمده برای رییس جمهور و هیات همراه ایشان خاطرنشان کرد: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی انسان مخلص و فداکاری بود که جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داد و امروز کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند باید بدانند که فداکاری‌ و خدمات شهید رییسی باید ادامه یابد چرا که به یک مدیر نیاز داریم تا گره ها و مشکلات را حل و رفع کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha