۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85497924
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در مهاباد

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبر: 85497924
پیش بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال پیش بینی می شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود.

صلاح الدین حقگوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت گندم در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: همچنین پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت.

حقگوی بیان کرد: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد در نظر گرفته شده که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha