ایمان، اخلاص و پایداری بر اصول ویژگی‌های بارز امام‌ خمینی (ره)

یزد- ایرنا- ۱۴ خرداد هر سال یادآور عروج ملکوتی معمار کبیر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که حقیت همیشه زنده تاریخ است.

به گزارش ایرنا، چهاردهم خردادماه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و روزی بزرگ در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی است که ملت قهرمان ما در فراق بزرگ مرد انقلاب و معمار بزرگ نظام به سوگ نشستند.

امروز سی و پنجمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خاطره شکوهمند زندگی و ارتحال ایشان هرگز از اذهان و افکار آحاد جامعه اسلامی و انقلابی محو نخواهد شد.

ایمان، اخلاص و مقاومت بر اصول سه ویژگی بارز معمار کبیر انقلاب اسلامی

عشق و ارادت مردم ایران، مسلمانان و آزادیخواهان جهان به معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل(ره)، نیرویی حرکت آفرین، الهام بخش، تعالی ساز، جهش‌زا و پیروزی ساز بود و در هر برهه انقلاب، عامل پویایی نظام انقلابی و اسلامی محسوب می‌شد.

در سالگرد ارتحال جانگذار حضرت امام خمینی(ره) تعدادی از مردم و مسئولان استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) بر ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده و حرکت در مسیر اهداف ایشان تاکید کردند.

یکی از فرهنگیان یزد با تسلیت رحلت حضرت امام (ره) به برخی خصوصیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و گفت: ایمان و اخلاص ۲ ویژگی بارز و رمز جاودانی و موفقیت معمار کبیر نظام اسلامی بود.

حسین زارع افزود: حضرت امام (ره) با تکیه به دین و ارزش‌های الهی برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) قیام و انقلاب تاریخ ساز خود را انجام داد.

ایمان، اخلاص و پایداری بر اصول ویژگی‌های بارز امام‌ خمینی (ره)

فاطمه محرابی یکی از بانوان یزد هم از روحیه شجاعت و ایستادگی حضرت امام خمینی (ره) در مقابل دنیای استکبار یاد کرد که تا آخر بر مواضع برحق خود ایستاد و عزت اسلام و قدرت مسلمین را نشان داد.

وی گفت: امام خمینی (ره) در طول زندگی خود فقط از خدا ترسید، به مردم در عمل عشق ورزید و برای تقویت ارزش‌های الهی در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرد و مبارزه خود را بر مدار حق و حقیقت قرار داد.

یکی از کسبه یزدی هم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام (ره) از ابتدای قیام خود با تکیه بر دین و با پشتوانه همیشگی مردم، امور را به پیش برد و این یک موضوع مهمی است که باید همواره مورد عنایت مسئولان باشند.

رضا کمالیان افزود: حضرت امام خمینی (ره) را باید مظهر عینی عطوفت و مهربانی، حقیقت‌گویی و آزادگی و فریادرس مظلومان سراسر جهان دانست که هر کجا مظلومی وجود داشت دل در هوایش داشت.

حسن اعلایی یکی از دانش آموزان یزد هم در خصوص اهمیت دادن حضرت امام (ره) در خیلی از موارد به جوانان و بهره گیری از ظرفیت آنها یادآور شد: این رویکرد موجب موفقیت انقلاب اسلامی در خیلی از مسائل شد.

وی گفت: امروز اهداف، آرمان‌ها و همچنین وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام (ره) یک نقشه راه روشن برای رسیدن به قله‌های عزت و سعادت است و باید در مسیر آنها حرکت کرد.

فاطمه احمدی عضو تشکل انجمن‌های اسلامی مدارس یزد هم گفت: توجه به ولایت فقیه و عمل به منویات مقام معظم رهبری تداوم راه و اهداف امام راحل (ره) است و باید این پیوند تقویت شود.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد گفت: حضرت امام خمینی (ره) مظهر همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود و با ایمان و اخلاص ، اسلام ناب محمدی (ص) را در ایران احیاء کرد.

ایمان، اخلاص و پایداری بر اصول ویژگی‌های بارز امام‌ خمینی (ره)

سرهنگ حسین آزادی نژاد افزود: توجه امام راحل (ره) به نقش نیروهای مخلص بسیجی و همچنین جایگاه مساجد و جوانان یک موضوع مهم و اساسی است که باید در ادامه راه انقلاب اسلامی به آنها عنایت داشته باشیم.

همچین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بزرگداشت حضرت امام راحل (ره) در اصل بزرگداشت نظام، انقلاب و همه ارزش‌های الهی و انسانی و یک وظیفه بزرگ ملی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل افزود: به مناسبت بزرگداشت ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) بیش از یک هزار برنامه در بخش‌های مختلف با همکاری مردم و مشارکت نوجوانان و جوانان در استان برگزار می‌شود.

حضرت امام خمینی الگوی شجاعت، پارسایی و مردمداری

وی بیان کرد: روح کلی برنامه‌ها همه بصیرت افزایی و آشنا کردن مردم به خصوص نسل جوان با اهداف و آرمان‌ها، شخصیت و خدمات بیشمار امام راحل است که بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha