امام خمینی(ره)؛ کشتی کرامت و ساحل سلامت انقلاب اسلامی

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۱
کد خبر: 85497969
سید حرمت الله موسوی مقدم
امام خمینی(ره)؛ کشتی کرامت و ساحل سلامت انقلاب اسلامی

ایلام - ایرنا - این عالمِ آگاه و رسول باصفا چون رعدِ رحمانی و عشق آسمانی با سلاح صبر و صاعقه صِلابت بر کرکَسِ کدورت و جُغدِ جانیان جهانخوار تازید و رژیم روسیاه روزگار را به وادی تباهی فرستاد و نام نورانی و مفهوم مبارک خویش را بر فراز آسمان ابدیت به ثبت رسانید.

به گزارش خبرنگار ایرنا - او یک هدیه آسمانی و بهشت زمینی بود که گستره جهان در کرانه نگاهش بسان قطره ای از اقیانوس عظیم الهی جلوه می کرد.

صدای او صدای خدا و افعال و اذکارش نیز بوی صفا و صداقت می داد.

وقتی که در خیزش خدایی ۱۵خرداد ۱۳۴۲ به خاطر آزادی طلبی و استقلال خواهی مورد هجوم و هتک حرمت طاغوت زمانه قرار گرفت با تکیه و توکل بر خدای خود در مقابل جهان جهنمی دشمن ایستاد و به سربازانش در گهواره دل بست و بدون هیچ واهمه ای غول پهلوی را به انقراض و اضمحلال تهدید و نظام جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، نوید داد.

او چون معجزه عرش، برفرش رشد کرد و در کسوت ستون ثابت و مسیح معاصر حق علیه باطل به ستم سوزی و مساوات سازی پرداخت و با دست دل و چشم معرفت به زیارت صانع و آستان الهی شرف یاب گردید و توده ها را با کلام و کرامت و زبان صداقت به تبسم رضا وا داشت.

به تقریر اندیشمندان و تحلیل گران، او به تنهایی یک انقلاب خستگی پذیر و به دور از هرگونه حراس و حرمان بود و در جامعه ای چون عطرِ عبیر حکومت متفاوتِ اسلامی را بنا نهاد و موطن خویش را از فساد و فجایع بلاد غرب و شیطان شرق رهانید و در روز غم افروز ۱۴ خرداد ۶۸ به ملاقات خدا رفت.

حضرت امام خمینی(ره) با حریر حُرّیت و عطیه اخلاص، عصری را بنا نهاد که دینداری نگین آن بود و کاروان معنویت از همه ادیان زنده دنیا در حال حرکت و سیران در آن بود.

گوهر یکتای انقلاب اسلامی ایران در اقیانوس بی افسوس حضرت امام راحل رشد کرد و با خون جوانان وطن به ثمر نشست و عصر جاهلیت مدرن را به عهدِ دانایی و نعمت آزادی بیان و قلم و کرامت انسانی پیوند زد.

حضرت امام خمینی(ره) پیغام آوری پاک طینت و یک راوی روشن ضمیر بود که ۱۵ خرداد را به عنوان یک نقطه عطف تاریخی منعقد کرد و پایه حکومت هرزه طاغوت را لرزاند و تخت و تاج ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی به دست زاغه نشینان مظلوم منقرض و وعده خدا محقق و نظام دینی با پشتوانه شهادت و امید ظهور برپا گردید.

سالها می‌گذرد و حادثه ها می آید

انتظار فرج از ۱۵ خرداد کشم

در روال بی زوال و روزگار گُل عذار، حضرت امام خمینی(ره) تیر توکل و آیه اجابت به کمک آمد و برخلاف پیش گویی های پوچ بلتون (مشاوروقت ملی کاخ سفید ) یک تمدن اسلامی در گستره زمین و گوش زمان پایه گذاری شد و در سایه سخیّ و وعده صادق رهبری نهضت نورانی امام آسمان نشینمان در کمال رشد و روندگی است و ناروی نامردان و دشنه دروغگویان سیاه دل نیز راه به جایی نبرد.

و امروز به یُمن عقل و ایمان و اراده حضرت امام(ره) و تلاش، تدبیر، توسل و تقوای خدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشتی کمال ملت سرافراز ایران در ساحل سبز و سکوی سلامت و مسیر ماندگاری در حال طی طریق است.

راهش پُر رهرو و پُر فروغ.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha