۳۰۹ میلیون دلار صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از رشد ۴۸ درصدی صادرات در سال جاری با ارزش ۳۰۹ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی، صادق نامدار اظهار کرد: در این مدت ۵۴۷ هزار تن کالا از گمرکات استان به کشورهای هدف صادرات انجام شده که در بین گمرکات استان بیشترین میزان صادرات متعلق به گمرک تبریز با حدود ۲۰۸ هزار تن به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار است.

وی پنج قلم عمده کالاهای صادراتی را شمش فولادی ۲۴ میلیون دلار، پلیمرهای استیرن ۲۳ میلیون دلار، میلگرد فولادی ۲۲ میلیون دلار، قیر ۱۸ میلیون دلار و شمش روی ۱۸ میلیون دلار، اعلام کرد.

نامدار گفت: مقاصد اول صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب کشور ترکیه با ۱۹۱ هزار تن به ارزش ۱۵۳.۸ میلیون دلار، عراق با ۶۳ هزار تن به ارزش ۴۰.۷ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۸۶ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار، گرجستان با ۳۱ هزار تن به ارزش ۱۳.۷ میلیون دلار و آذربایجان با ۱۹ هزارتن به ارزش ۱۲.۱ میلیون دلار پنج کشوری هستند که در مجموع سهم حدود ۸۸.۳ درصد وزن و ۷۲.۸ درصد ارزش از کل صادرات استان را به خود اختصاص دادند.

مقاصد اول صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان است. نامدار همچنین با اشاره به واردات قطعی گمرکات آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ۲ ماه امسال ۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۴.۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل کامیون های کشنده به ارزش ۴۳ میلیون دلار، گوشت گاو گرم ۲۵میلیون دلار، انواع توتون ۲۴ میلیون دلار، گوشت گاو منجمد ۱۶ میلیون دلار و موز هفت میلیون دلار بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات، آلمان و برزیل وارد شده است.

وی افزود: پنج کشور یاد شده در حدود ۹۳.۴ درصد وزن و ۹۰.۳ درصد از کل ارزش واردات آذربایجان شرقی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha