۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85498124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر لبنانی: امام خمینی (ره) روح مقاومت را به کالبد امت اسلامی بخشید

تهران- ایرنا- تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان گفت: امام خمینی(ره) روحیه انقلابی و مقاومت را به کالبد امت اسلامی و آزادگان جهان بخشید.

«عدنان علامه» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا، افزود: امام خمینی(ره) در زمینه بخشیدن روحیه انقلابی به گروه‌های مقاومت، پیشرو بود و به برکت اندیشه‌های انقلابی خود مبنی بر ضرورت ریشه‌کنی غده سرطانی صهیونیستی در منطقه و غیرممکن بودن همزیستی و پذیرش وجود آن، نقشه راه جدیدی را در مقابل امت قرار داد.

وی اضافه کرد: تاکید امام خمینی(ره) بر حمایت مادی و معنوی از گروه‌های مقاومت، مصرف وجوهات شرعی در زمینه پشتیبانی از مقاومت فلسطین، ضرورت مبارزه با دشمن اشغالگر حتی با وجود غیر متناسب بودن امکانات و واجب بودن این مبارزه، نمونه‌هایی از اندیشه‌های انقلابی امام خمینی(ره) است.

علامه تصریح کرد: در اندیشه امام خمینی(ره) تنها گزینه آزادسازی فلسطین، مقاومت و مبارزه با طرح صهیونیستی در منطقه بود و از بسیاری از سخنرانی‌ها و آثار ایشان چنین برمی‌آید که گزینه سیاسی، دیپلماسی و مذاکره در این مساله جایگاهی ندارد و زبان غالب و کارآمد در این راهبرد، زبان جهاد و مقاومت است.

وی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران جلوتر از دیگر امت های حامی فلسطین قرار گرفت و به شیوه های مختلف سیاسی، نظامی و فکری به حمایت و پشتیبانی از همه گروه‌های مقاومت پرداخت و در این مسیر هیچ تبعیضی میان گروه‌های مقاومت در جهان اسلام قائل نشد.

این اندیشمند لبنانی گفت: مساله فلسطین و آزادسازی آن، جایگاه ویژه ای در اندیشه امام خمینی(ره) داشت و درفرصت های مختلف از زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سرفصل سخنان امام خمینی(ره) بود و این موضوع را می‌توان در تعیین و نامگذاری روز جهانی قدس، تحویل سفارت اسرائیل به فلسطینی‌ها و اعلام ضرورت برائت از مشرکین در حج مشاهده کرد.

علامه اضافه کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را پس از اینکه سال‌ها با نام‌های مختلف مورد خدشه و بی مهری قرار گرفته بود به زندگی امت بازگرداند و همین سبک، دستاوردها و پیروزی های عظیمی را در سراسر جهان اسلام برجای گذاشت.

وی افزود: بشریت با ارتحال امام خمینی(ره) سرمایه و شخصیت عظیمی را از دست داد ولی دست خدا که موضوع ولایت فقیه را در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گنجانده بود بار دیگر خارج شد و امامی دیگر را برای راهبری امت اسلامی معرفی کرد که راه امام خمینی(ره) را بدون هیچ تفاوتی در شیوه و اندیشه ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha