۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85498153
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تاکید امام راحل(ره) به مسئولان تقویت پایگاه مردمی است

رشت - ایرنا - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به تاکید و توصیه امام خمینی (ره) مسئولان باید در ارتباط نزدیک با مردم بوده و چنان عمل کنند که دل مردم را به دست آورده و در میان آنان پایگاه محکمی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز دوشنبه در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب در مصلای رشت اظهار کرد: امام (ره) اعتقاد داشت که وقتی دل مردم را به دست آوردید، خدا از شما راضی می شود.

وی اظهار کرد: امام راحل(ره) می‌فرماید مسئولان باید چنان عمل کنند تا روحیه محبت و برادری در مردم بیش از پیش ایجاد شود و خوشبختانه این نگاه امروز در جامعه ما حاکم است.

وی افزود: تعریف امام راحل از حکومت آن است که مسئولان، خدمتگزار مردمند و همه باید توجه ویژه به این امر داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید افرادی که خدمتگزار هستند، وارد میدان شوند و شاهد بودیم رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که شب و روز نمی شناخت، همین ویژگی ها را داشت و امروز دغدغه مسئولان خدمت به مردم است. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به پیش بینی امام راحل(ره) نسبت به بیداری ملتها اشاره و بیان کرد: اگر همه جامعه شناسان و روانشناسان جهان جمع شوند، به میزان امام خمینی(ره) نمی توانند نسبت به ملت ایران و جهان شناخت داشته باشند چنانکه امام راحل(ره) اوایل دهه ۶۰ فرمودند که ملتها بیدار خواهند شد و اینگونه شد.

وی افزود: اینک شاهد اتفاقاتی هستیم که در آن زمان امام راحل(ره) پیش بینی کرده بودند و شاهدیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپایی از آرمانهای فلسطین حمایت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نگاه و هنر بزرگ امام راحل(ره) به خدا، قرآن و دستورات ائمه اطهار (ع) بود و به اسلام تکیه داشت و دنبال قدرت نبود آنگونه که قدرتی را کنار بزند و خود به مسند بنشیند زیرا فقط به دنبال اراده خدا بود.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امام راحل(ره) الگوی عارفان و عابدان است شخصیتی که نظیر نداشت و الگویی برای انسانهای شجاع و قیام کنندگان است.

وی اظهار کرد: گرچه امروز ایشان در میان ما نیست اما شخصیتی جانشین امام(ره) شده که ریشه‌های انقلاب را مستحکم کرده است و خدا را شاکریم که چنین رهبری در راس نظام اسلامی مان قرار گرفته است.

وی در ادامه به قیام ۱۵ خرداد نیز اشاره و عنوان کرد: ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز همه تحولات در ایران و عنایتی از سوی خداوند به کشور و مردم ایران بود و مبدا همه تحولات از آن زمان تا آینده خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ۱۵ خرداد یک رسالت الهی برای ملت ایران بود که توسط حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و مبدا انقلاب ما محسوب می شود و ریشه در قرآن، سنت پیامبر مکرم اسلام (ص)، عاشورا و مهدویت دارد و به همین دلیل انقلاب ما شبیه هیچ یک از انقلابهای دیگر نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به شهادت آیت الله رئیسی نیز اشاره و بیان کرد: امسال ملت بزرگ ایران در ایام سالگرد رحلت جانگداز امام راحل(ره) و قیام ۱۵ خرداد مصیبت بزرگ دیگری هم دارند که شهادت رئیس جمهور خدوم، جهادی و مخلص و همراهانش است.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در رشت که با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و اقشار مختلف مردم و سایر مسئولان استان برگزار شد به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha