امام خمینی(ره) نماد استکبار ستیزی در جهان است + فیلم

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: امام خمینی (ره) نماد استکبار ستیزی در جهان است و امروز آزادی خواهان عالم از ایشان و انقلاب اسلامی الگو می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) آستارا که در مصلی این شهرستان برگزار شد، در خصوص ابعاد شخصیت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، آثار و پیامدهای قیام پانزده خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی و اهتمام امام به خیزش اجتماعی مردم در دفاع از ارزش‌های اسلامی سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) عارف و اصیل بود، افزود: با گذشت ۳۵ سال از ارتحال امام هنوز نام امام خمینی (ره) به ایران اسلامی عزت و افتخار می‌بخشد و آزادگان جهان همچنان ایشان را می‌ستایند.

امام جمعه شهرستان بندر آستارا ادامه داد: هنگامی که انسان، ارزش های الهی را در خود نهادینه کند در امتداد اراده الهی حرکت کرده و دارای شخصیت خدایی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا اضافه کرد: هدف مشترک امام راحل و هزاران شهید و جانباز انقلاب اسلامی حفظ و احیای ارزش‌های دینی اجرای حدود و احکام الهی در جامعه است.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمود" عالم محضر خداست"، بیان کرد: این سخن نمادی از خدایی شدن بینش و رفتار یک عارف است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده شود، تصریح کرد: ویژگی‌های عظیم و فضائل اخلاقی که در وجود امام (ره) بود ایشان را شخصیتی منحصر به فرد کرده بود.

امام جمعه شهرستان آستارا گفت: با نگاه به ابعاد مختلف زندگی امام (ره) اعم از عبادت، سیاست، زهد و تقوا و ساده زیستی وی بی نظیر و ممتاز بود و مثل و مانندی برای ایشان وجود ندارد.

حجت الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: امام راحل الگو و اسوه ساده زیستی بود و همه جوانان و نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند، این ویژگی‌های امام (ره) موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز و متفاوت کند.

حضرت امام خمینی (ره) الگویی از عالم عامل، وقت شناس، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم داری، پارسایی و ساده زیستی سیزدهم خرداد سال ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha