اقبالی: استقلالی‌ها خودشان قهرمانی را پس زدند/ بازیکن نباید گذشته‌اش را فراموش کند

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان، گفت: جواد نکونام به جای آنکه با آرامش تیمش را برای قهرمانی هدایت کند بیشتر منتقل کننده تنش و استرس بود و برای همین استقلال در شرایطی که در آستانه قهرمانی بود، آن را پس زد.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اتفاقات و حواشی به وجود آمده بعد از پایان لیگ برتر فوتبال ایران، افزود: وقتی فضا مسموم باشد و زیرساخت‌های مدیریتی هم با چالش‌های جدی مواجه شود، روبنای آن تصویر جذابی نخواهد داشت و مناسبات با تنش همراه می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز می‌بینید یک‌شِبه ظهور نکرده بلکه سال‌هاست آن را فریاد می‌زنیم اما وقتی گوش شنوایی نباشد همین است که می‌بینیم و باید گفت هر روز دریغ از دیروز. پدیده‌های بی‌فرهنگی در ورزش ما به ویژه در فوتبال در حال رشد است و در سطوح مختلف ریشه‌ دوانده که به واسطه آن هر فردی به خود اجازه می‌دهد به هر شکلی که می‌خواهد رفتار کند و حرف بزند. این ثمره پول هنگفت و بی‌قانونی است که بازیکن یا کادر فنی می‌گیرد و به خود نیز اجازه می‌دهد اینگونه بی‌محابا یکه‌تازی کند و فرهنگ و ادب را زیر پا بگذارد.

اقبالی: استقلالی‌ها خودشان قهرمانی را پس زدند/ بازیکن نباید گذشته‌اش را فراموش کند

وقتی فوتبال ما ساختار درستی نداشته باشد و بازیکنی که تا دیروز حتی نانی برای خوردن هم نداشته اما یک‌شِبه میلیارد می‌شود، باید منتظر چنین پدیده‌های شومی هم باشیم.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به رفتار و گفتار مهرداد محمدی بعد از پایان بازی با پیکان که الفاظ نادرستی را به کار برده بود،‌ تصریح کرد: همه این موارد از همان بی‌قانونی سرچشمه می‌گیرد و مسائل فرهنگی هم در آن دخیل است. وقتی فوتبال ساختار درستی نداشته باشد و بازیکنی که یک‌شِبه میلیارد می‌شود، باید منتظر چنین پدیده‌های شومی هم باشیم. اگر فوتبال ما قانونمند و ساختار درستی داشت، نه تنها او بلکه هیچ فردی در حوزه فوتبال و ورزش به خود اجازه نمی‌داد اینگونه هتاکی و بی‌احترامی کند.

پیشکسوت فوتبال استقلال یادآور شد: حرف‌های رکیک و ناپسند او آن هم با لباس استقلال، بی‌احترامی به ورزش فوتبال و جامعه است. او کلماتی را در مقابل دوربین‌های خبری و رسانه‌ها به کار برد که در شان ورزش یک کشور نیست. متاسفانه در فوتبال ما به موازات رشد ثروت و شهرت، شاهد توسعه و رشد فرهنگ نبودیم و هر کسی به خود اجازه می‌دهد هر طور که می‌خواهد رفتار کند.

متاسفانه در فوتبال ما به موازات رشد ثروت و شهرت، شاهد توسعه و رشد فرهنگ نبودیم و هر کسی به خود اجازه می‌دهد هر طور که می‌خواهد رفتار کند.اقبالی در خصوص رفتار و کلماتی که جواد نکونام در طول فصل و در روز پایانی لیگ به کار بُرد، گفت: او سال‌ها در فوتبال روز دنیا بازی کرده و باید خیلی از آن درس گرفته باشد. نکونام با مربیان مختلفی کار کرده و بدون شک بارها دیده که مربیان بزرگ در شرایط خاص و حساس چگونه رفتار می‌کنند اما برای من عجیب بود که چنین رفتاری از او در استقلال سربزند.

وی ادامه داد: نکونام از دقیقه اول تا سوت پایان بازی، آنقدر بی‌قرار است که باید خدا را شکر کرد تا امروز سکته نکرده است. او به جای آنکه با آرامش تیمش را برای قهرمانی هدایت کند بیشتر منتقل کننده تنش و استرس به زمین بازی و بازیکنان خود بود و برای همین استقلال در شرایطی که در آستانه قهرمانی بود، آن را از دست داد. از سویی دیگر استقلال مشکلات درونی هم داشت که این هم تا حدودی به روند تیم ضربه زد.

پیشکسوت فوتبال استقلال تاکید کرد:‌ وقتی یک تیم به دنبال قهرمانی است باید همه زمینه‌ها و ابعاد آن را در اختیار داشته باشد. تحولات استقلال در شرایطی که تیم به دنبال قهرمانی است خوب نبود، از سویی دیگر کادر فنی و بازیکنان باید بدانند چه وظایفی دارند و چگونه باید به آن عمل کنند. اینکه بگوییم اجازه ندادند قهرمان شویم و نمی‌خواهند ما جام را ببریم درست نیست چرا که استقلال تا هفته‌های پایانی در صدر بود اما به دلیل نمایش ضعیف و عملکرد بد خود، صدر را از دست داد اما نمی‌دانم چرا همیشه دنبال یک مقصر هستیم تا همه چیز را گردن او بیاندازیم.

اقبالی: استقلالی‌ها خودشان قهرمانی را پس زدند/ بازیکن نباید گذشته‌اش را فراموش کند

اقبالی گفت: وقتی از فوتبال حرفه‌ای صحبت می‌کنیم باید حرفه‌ای هم رفتار کنیم. تیم‌های بزرگ دنیا را ببینید، قبل از بازی کُری می‌خوانند و با تمام توان در زمین بازی می‌کنند اما وقتی داور سوت می‌زند مربیان دست داده و هر فردی به دنبال کار خود می‌رود اما اینجا برعکس است. قبل از بازی دست می‌دهیم و بعد از آن رفتارهایی را نشان می‌دهیم که در فوتبال حرفه‌ای تعریف نشده است. من هم قبول دارم پرسپولیس با گل آفساید قهرمان شد اما نباید بی‌احترامی کرد و این حق را هیچکس ندارد. همین اتفاقات و حاشیه‌ها باعث شده که فوتبال ما نه تنها حرفه‌ای نشود بلکه در همان سطح کودکانه و آماتور دست و پا بزند.

وی خاطر نشان کرد: امروز را فراموش نکنید. فوتبال در همه جای دنیا فرصتی برای لذت بردن از زیبایی و هنر است اما در ایران محلی برای تنش و درگیری شده؛ متاسفانه در شرایطی که کشورهای آسیایی و حتی تیم‌های درجه ۲ و ۳ این قاره هم در حال رشد و توسعه بوده و با سرمایه‌گذاری به دنبال ارتقای خود هستند ما درگیر اتفاقاتی هستیم که خنده‌دار است. همه فوتبال بازی می‌کنند و ما ادای آن را در می‌آوریم و روزی خواهد رسید که در برابر تیم‌های متوسط آسیایی هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha