۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85498200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۳۵۰۰ کودک در غزه در معرض خطر مرگ قرار دارند

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85498200
بیش از ۳۵۰۰ کودک در غزه در معرض خطر مرگ قرار دارند

تهران- ایرنا- دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این منطقه به دلیل کمبود مواد غذایی و قحطی ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در معرض مرگ قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، دفتر رسانه ای دولتی در غزه در بیانیه ای افزود: به دلیل اعمال سیاست ایجاد قطحی از سوی رژیم اسرائیل و کمبود مواد غذایی و مکمل های غذایی که در اثر جلوگیری این رژیم از ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه ایجاد شده است، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این باریکه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این بیانیه افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال در نوار غزه به دلیل اعمال سیاست های گرسنه نگه داشتن کودکان توسط رژیم اسرائیل، کمبود شیر و غذا، کمبود مکمل های غذایی، محروم ماندن از واکسیناسیون و جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه برای چهارمین هفته متوالی با خطر مرگ مواجهند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه با اشاره به اینکه این جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه با سکوت جامعه بین المللی همراه شده است از مردم جهان خواست که با اقدامات موثر و کاربردی کودکان غزه را نجات دهند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کنار تجاوزات نظامی بی وقفه خود، با محاصره غزه و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به این بخش، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که شماری از نوزادان و کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود که کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha