۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85498218
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فارس عزادار بنیانگذار انقلاب اسلامی+فیلم

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85498218
فارس عزادار بنیانگذار انقلاب اسلامی+فیلم

شیراز-ایرنا-مردم فارس از روز گذشته (یکشنبه ۱۳ خرداد) با برپایی مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی، در سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، عزاداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظهر روز یکشنبه مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در شبستان حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

برگزاری آیین‌های عزاداری در شاهچراغ (ع)

این آیین عزاداری با حضور جمع بزرگی از مردم و مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در فارس و معاونان و مشاوران استاندار فارس برگزار شد و حاج خلیل نگهبان ساعتی را به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه علمیه در این مراسم رمز سربلندی و پیروزی ایران اسلامی را جمهوریت و اسلامیت دانست و گفت: امام خمینی (ره) به خوبی این دو موضوع را باهمه الزامات آن کنار یکدیگر قرار داد.

همچنین شامگاه یکشنبه مراسم دیگری در شبستان امام خمینی (ره) این حرم مطهر با حضور جمعیت بزرگی از مردم برگزار شد و حاج خلیل نگهبان نیز ساعتی را مداحی و نوحه سرایی کرد.

امام جمعه موقت شیراز در این آیین گفت: امام خمینی (ره) مردی است که در تاریخ درخشید و توانست اصل مهم حکومت اسلامی که به فراموشی سپرده شده بود را با یک مبنای علمی و نظریه‌پردازی مطرح و آن را در عمل پیاده کند.

برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی در کازرون

آیین گرامیداشت سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محدود به شهر شیراز نبود و این آیین در شهرستان‌های مختلف فارس برگزار شد؛ مصلی جمعه کازرون از جمله اماکنی بود که میزبان شماری از عزاداران رحلت امام خمینی (ره) شد.

امام جمعه موقت شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران و شهدا گفت: این انقلاب برگرفته از مکتب اسلام است و بدون رهبری معنا ندارد.

سید ابوفاضل رضوی اردکانی به توطئه دشمن در جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن با تحریم‌های ظالمانه و ایجاد فتنه در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی سعی در ایجاد تفرقه و جدایی مردم از انقلاب کرد که با حضور گسترده مردم در انقلاب تمام این توطئه‌ها خنثی شد.

حجت الاسلام اردکانی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره از انتخابات، مردم بای با وحدت و حضور خود فردی را انتخاب کنند که با خط و مکتب رییس جمهور شهید همراه باشد تا خللی در رشد و حرکت انقلاب اسلامی پیش نیاید.

وی ادامه داد: بدون شک همه ما فردی می‌خواهیم که دنبال‌رو رییس جمهور شهید باشد.

کازرون در ۱۴۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

فارس عزادار بنیانگذار انقلاب اسلامی+فیلم

برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام راحل در مرودشت

برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد در شهرستان مرودشت نیز از دیگر آیین‌های عزاداری در استان فارس بود.

معاون سپاه فجر فارس که معتقد است خدمات رئیس جمهور شهید را نباید فراموش کرد، در این مراسم گفت:جمهوری اسلامی بزرگترین هدیه و ابتکار امام راحل بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار هاشم جمالی، خستگی ناپذیری را از ویژگی‌های خاص شهید رئیسی دانست و افزود: اخلاص، پاک دستی، دلسوزی و اعتقاد به مردم از دیگر ویژگی‌های آن شهید والامقام بود.

معاون سپاه فجر فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهادت سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی، اقدامات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم و مردم شریف ایران را برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری دعوت‌کرد.

جمالی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های راه امام، ایمان و باور به خدا بود، گفت: امام خمینی خدا باور و خدا ترس بود و تکیه به قدرت لایزال الهی داشت و این باعث شده بود ایشان در پیچ و خم های انقلاب مثل کوه محکم بایستد.

وی افزود: امام خمینی (ره) توانست چنین حرکت عظیمی را هدایت کند و معجزه قرن را رقم بزند و دنیا را تکان دهد که امروز شخصیت‌های عالم از ایشان به عنوان یک قدرت با عظمت یاد می‌کنند.

فارس عزادار بنیانگذار انقلاب اسلامی+فیلم

معاون سپاه فجر فارس گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین هدیه و ابتکار امام (ره)بود و ما هم امروز باید از این میراث گرانبها که تجلی آن، انتخابات است، حفاظت کنیم و با حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب اصلح این میراث گرانقدر را قدردانی کنیم.

او اضافه کرد: امام راحل(ره) بزرگ‌ترین وظیفه مسئولان را کمک و خدمت به محرومان می دانستند و فرمودند گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد، راهِ امام یعنی حمایت از محرومان و مستضعفان، کسانی که صاحبان اصلی انقلاب هستند.

جمالی با بیان اینکه خادم الرضا تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد،ادامه داد: خدمات بزرگ رییس جمهور شهیدمان را نباید فراموش کرد، وی در شرایطی سخت دولت را به دست گرفت ولی با تلاش و پشتکار امید را به کشور بازگرداند.

او اظهار کرد: شهید رییسی خادم الرضای واقعی و درد کشیده بود و هیچ نقطه سیاهی در پرونده مسوولیتی او دیده نمی‌شود

فارس عزادار بنیانگذار انقلاب اسلامی+فیلم

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس گفـت: گوهر نایاب و کم‌یابی را از دست داده‌ایم، کسی که کشور را روز به روز قدرتمندتر کرد و در جهت حل مشکلات بی وقفه و خستگی ناپذیر پیش رفت.

‌معاون سپاه فجر فارس از مردم تقاضا کرد با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلحی که ادامه دهنده راه آیت الله رئیسی باشد، زمینه دلسردی دشمنان نظام و شادی روح آن مرحوم را رقم زنند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

امشب هم قرار است همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسم دیگری در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) شیراز با مداحی حاج امیر یقطین برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha