۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85498270
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

اقوام ایرانی در حرم امام راحل(ره) جمع بودند+فیلم

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85498270
اقوام ایرانی در حرم امام راحل(ره) جمع بودند+فیلم

شهرری - ایرنا - همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی مردم ایران از هر قوم و هر زبانی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی آمده بودند تا بگویند تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در کنار سیل جمعیت عاشق امام راحل، حضور اقوام مختلف ایرانی که خود را برای شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی رسانده‌ بودند خودنمایی کرده و ثابت کنند که عشق به امام راحل ، به مکان و قومی خاص محدود نیست و هر کس که وصفی از امام را شنیده، دلداده او شده است و با شوق فراوان برای تجدید میثاق با آرمانهایش لبیک گویان در صحنه حاضر شده است.

بسیاری از این اقوام با عشقی که به امام و رهبر انقلاب داشتند با پیمودن هزاران کیلومتر خود را به مراسم ارتحال امام راحل رسانده تا ثابت کنند که به خوبی درس عشق و ارادت به آرمان‌های امامشان را آموخته اند و آن را از نسل اول و دوم انقلاب به نسلهای بعدی انتقال خواهند داد و قدردان ایثار و از خودگذشتگی امام خود هستند.

مردم مومن و خداجو گوش به فرمان رهبر در موضوعات زندگی امام خمینی ره ، مساله فلسطین ؛ اضمحلال رژیم صهیونیستی ، انتخابات ریاست جمهوری ، شهدای خدمت و خدمت به مردم در کشور و مظلومیت شهید رئیسی با فرستادن تکبیر سخنان تاریخ ساز رهبر انقلاب را سرلوحه کاری خود خواندند .

مردم شهید پرور کشورمان از جای جای میهن اسلامی در حرم امام راحل حاضر شدند تا بگویند لبیک یا امام ره لبیک یا امام خامنه ای ، ما همیشه در صحنه هستیم و گوش به فرامین رهبر خود خواهیم ماندتا صبح ظهور حضرت ولیعصر عج الله .

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی ره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور عاشقان روح الله و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در حرم مطهر ایشان آغاز شد.

سید روح الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) (متولد ۱۲۸۱- رحلت ۱۳۶۸ ه.ش.) فقیه، عارف، فیلسوف، مرجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند. ایشان به اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی و در زمان غیبت امام معصوم(ع) اعتقاد داشتند و بنا براین اصل مبارزه با ظلم و تلاش برای برپایی نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت ولی فقیه را از تکالیف مهم مسلمانان می دانستند.

از ایشان بیش از چهل عنوان کتاب و هزاران سند مکتوب و غیر مکتوب (تالیفات - تقریرات) در زمینه های مختلف فقهی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و ... ، مجموعه اشعار و تقریرات درس های ایشان که توسط شاگردانش گردآوری شده اند، به یادگار باقی مانده است.

رحلت امام خمینی

سیزدهم خرداد، بیماری قلبی امام خمینی حاد شد و با آمادگی تیم پزشکی موقتاً ضربان قلب و تنفس آغاز به کار کرد؛ اما ایشان بی هوش بود، و بعد از ظهر تنها برای لحظاتی ایشان به هوش آمد؛ اما سرانجام در ساعت ۲۳: ۲۲ دقیقه شب، قلب ایشان از حرکت باز ایستاد و روح ملکوتی ایشان به لقا الله پیوست.

خبر رحلت امام خمینی بی درنگ در صدر خبرهای جهان قرار گرفت و بازتاب گسترده ای در منطقه و جهان داشت و مسلمانان زیادی در جهان، اعم از شیعه و سنی، اقدام به برپایی مجالس سوگواری کردند. رهبران، مقامات، شخصیت ها، سازمان ها و گروه های جهانی نیز با حضور یا فرستادن پیام، درگذشت امام خمینی را تسلیت گفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha