بالگرد اورژانس هوایی در ایلام مستقر شد

ایلام -ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار دایمی بالگرد اورژانس هوایی به منظور خدمات رسانی در حوادث در مرکز این استان خبر داد.

"صیدنور علیمرادی" شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خدمت‌رسانی اورژانس هوایی در ایلام، با استقرار دایمی یک فروند بالگرد اورژانس در فرودگاه شهدای ایلام از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز این بالگرد هوایی در فرودگاه ایلام تحویل و مستقر شده است، افزود: اورژانس هوایی استان ایلام در راستای بهبود خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با توجه به جغرافیا و کوهستانی بودن استان راه اندازی شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امداد رسانی زمینی در مناطق سخت گذر با توجه به شرایط و توپوگرافی کوهستانی ایلام بسیار دشوار است که با توجه ویژه ریاست و معاون فنی اورژانس کشور، حضور این بالگرد در امر فوریت‌های پزشکی بسیار موثر خواهد بود.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: قراداد ارائه خدمات این بالگرد با شرکت هلیکوپتری ایران، برای پوشش اورژانس هوایی منعقد شده است.

علیمرادی خاطرنشان کرد: فرآیند اجرای عملیات این بالگرد طی ۲ روز آینده پس از طی مراحل فنی و تجهیز، آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ بالگرد اورژانس هوایی استان ایلام که در فرودگاه شهدای این شهر مستقر بود، برای اعزام کودکی هشت ساله با قطع عضو دست در بخش موسیان شهرستان دهلران به پرواز درآمد اما ثانیه‌هایی پس از برخاستن، دچار سانحه شد.

استان ایلام از آن زمان تاکنون، فاقد بالگرد اورژانس هوایی مستقر برای امدادرسانی در حوادث بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha