اندیشه امام خمینی (ره) در دانشجویان آمریکایی تاثیر گذاشته است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: اندیشه و گفتمان امام خمینی (ره) در میان دانشجویان آمریکایی نیز تاثیرگذار بوده و موجب اعلام مخالفت آنان با رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی عصر امروز دوشنبه در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌ خمینی(ره) در مسجد النبی(ص) طاقبستان شهر کرمانشاه افزود: امام راحل مرزها را کنار زد و مقاومت جوانان و نوجوانان فلسطینی را براساس این ایدئولوژی بنیان نهاد که با وجود حملات موشکی رژیم صهیونیستی، همچنان به ایستادگی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره حامی مستضعفین بود و انقلاب را به نفع آنان هدایت کرد، ادامه داد: حضرت امام(ره) معتقد بود که نبرد میان مستکبران و مستضعفان همیشگی است از این رو به مردم نشان داد که می‌توان در برابر رژیم‌های مسلح نیز مقاومت کرد.

رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه اظهارکرد: امام راحل سبک جدیدی از مبارزه را به وجود آورد و با شکستن قواعد موجود الگویی در فرهنگ و رفتار با سیاستمداران انقلابی ایجاد کرد که در تاریخ بی‌نظیر است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت آن، خطاب به نامزدها گفت: اگر هدف و نیت شما تنها قدرت‌طلبی باشد، شکست خواهید خورد.

وی افزود: داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نباید اخلاق فضای سیاسی انقلاب را تخریب کنند و اگر هدفشان چیزی جز خدمت به مردم باشد، شکست خواهند خورد.

رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه با بیان اینکه برخی داوطلبان هنوز به میدان نیامده به جان هم افتاده‌اند، تاکید کرد: نامزدها اخلاق را به هم نریزند و خط و تفکر امام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خواستار مدیریت فضای مجازی برای دوری از طعنه و تهمت شد و ادامه داد: آیت‌الله رییسی در دوران خدمت خود به کسی توهین نکرد و در برابر بداخلاقی‌ها با تامل و تحمل برخورد کرد که این ناشی از تربیت اخلاقی او است.

این مسئول با اشاره به خدمات ارزنده آیت‌الله رییسی گفت: ایشان الگوی حکمرانی و ریاست‌جمهوری با ارزش و زیبایی از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: داوطلبان ریاست‌جمهوری نباید با مقام معظم رهبری زاویه بگیرند ضمن اینکه طرح‌ها و برنامه‌های آنها باید در چارچوب سیاست‌های کلان و طبق قانون باشد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از آیین بهره برداری از سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

فرآیند برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری با توجه به واقعه تلخ بالگرد رییس جمهور آغاز شده و نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ساعت ۱۸ امروز دوشنبه پایان یافت.

پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha