۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85498454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: قیام ۱۵ خرداد به مردم جرات مبارزه با استکبار داد

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ گفت: این قیام به مردم جرات مبارزه با استکبار داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری دوشنبه شب در آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجد امام خمینی(ره) بجنورد اظهارکرد: قیام ۱۵ خرداد اساس و الهام بخش نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: خون شهدای ۱۵ خرداد ترس را در دل مردم ایران از بین برد و جنایات رژیم وابسته به آمریکای شاه را رسوا کرد به گونه‌ای که مردم نه از کشته شدن هرارسی داشتند و نه از شاه می‌ترسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه خون همین مردم به آنها قدرت داد در کنار امامشان جمع شوند و انقلاب شکل گیرد، گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران نتیجه خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد است.

وی ادامه داد: انقلاب، ادامه راه شهدا و ثمره خون شهدای مظلوم و گمنام قیام ۱۵ خرداد بود که در دوران خفقان ستم شاهی نه تشییع شدند و نه اجازه برگزاری مراسم به خانواده‌های آنها داده شد.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: امام راحل برای همیشه ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد و شهدای این قیام شهدای راه ولایت و امامت شدند.

این آیین با مداحی و مرثیه خوانی همراه بود و استاندار خراسان شمالی، فرماندار بجنورد و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار بجنورد در این آیین حضور داشتند.

به‌گزارش ایرنا، ۱۵ خرداد یادآور قیام ‌مردم قم، تهران و ‌ورامین در سال ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام راحل توسط رژیم پهلوی و شهادت شمار زیادی از مردم انقلابی است.

عکس العمل مردم در شهرهای قم، تهران و ورامین به موضوع دستگیری امام واکنش سخت رژیم طاغوت و ساواک را بدنبال داشت و ‌در ادامه با ورود نیروهای نظامی صدها نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند و سندی بر جنایت طاغوت و عمالش شدند.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha