۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85498460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سران گروه هفت از طرح بایدن درباره آتش‌بس در غزه حمایت کردند

تهران- ایرنا- سران هفت کشور موسوم به گروه هفت در بیانیه‌ای از طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آتش‌بس در غزه حمایت و از حماس درخواست کردند که این طرح را بپذیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سران گروه هفت دوشنبه شب در بیانیه خود گفتند: ما سران گروه هفت از طرح جامع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا کاملا حمایت می‌کنیم.

سران گروه هفت اعلام کردند که این طرح «به یک آتش‌بس دائمی در غزه، آزادی گروگان‌ها (اسرا)، افزایش قابل توجه و پایدار کمک‌های بشردوستانه برای توزیع در غزه، اتمام پایدار بحران و همچنین تضمین منافع امنیتی اسرائیل و امنیت غیرنظامیان در غزه منجر می‌شود.»

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر بر حمایت خود از یک مسیر معتبر برای رسیدن به صلحی که به راه حل دو دولتی منتهی می‌شود، تاکید می‌کنیم.

سران گروه هفت با این ادعا که «اسرائیل آماده است بر اساس این طرح به جلو حرکت کند» اعلام کردند: ما از حماس می‌خواهیم که این توافق را بپذیرد.

آنها همچنین «از کشورهایی که بر حماس نفوذ دارند» درخواست کردند که به تحقق این توافق کمک کنند.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند؛ پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha