۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85498468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گره گشایی رییس جمهور شهید از بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور در زنجان+ فیلم

زنجان - ایرنا - ۶۰ واحد تولیدی ریز و درشت با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۹۲ نفر در استان زنجان در دوران رئیس جمهوری شهید سید ابراهیم رییسی احیا شد که مجموعه تولیدی سرجین بافت به عنوان بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور یکی از مهمترین آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالیت دولت سیزدهم در زنجان و جهت گیری برنامه ریزی‌ها و رویکردهای آن در راستای حرکت رو به جلو با هدف توسعه استان بوده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به رشد سرمایه گذاری صنعتی، زمینه سازی برای رونق تولید و روند نزولی نرخ بیکاری در استان اشاره کرد.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

‌راه اندازی واحدهای تولیدی معطل مانده یکی از اقدامات قابل توجه دولت در راستای توسعه و رونق تولید در زنجان و رشد اقتصادی این استان بوده است.

یکی از این نمونه ها، شرکت سرجین بافت زنجان بود که بعد از سالها بلاتکلیفی و تعطیلی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و در دور دوم سفر استانی رییس جمهور شهید به زنجان به مرحله بهره برداری رسید.

تاسیس و راه اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت» پس از پیگیری های متعدد در دولت سیزدهم و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صنعت نساجی در این استان، جزو سه صنعت برتر کشور بوده و سیاستگذاری‌ها تکمیل چرخه تولید در این بخش است.

مجید گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی افزود: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

عملیاتی شدن بزرگترین چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان

رییس هیات مدیره شرکت سرجین بافت نیز با بیان اینکه این طرح با شعار از پنبه تا پوشاک ایجاد شده است، گفت: حدود ۱۵ سال است که این طرح در حال ساخت و راه اندازی بوده که در زمان حاضر سالانه ظرفیت تولید چهار هزار تن نخ در سال و دوزندگی ۱۰ میلیون تن البسه و بافندگی ۱۰ میلیون تن نخ را دارد.

سید اسماعیل بهبهانی با بیان اینکه مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید، اظهار داشت: برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافت که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تامین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این مجموعه ۶۰۰ نفر اشتغال دارند، گفت: فعالیت این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می کند.

بهبهانی گفت: این مجموعه در سال های ۹۸ و ۹۹ با یکی از بانک های کشور به مشکلاتی برخورد که با حمایت دولت سیزدهم، پیگیری استاندار زنجان و حمایت مسوولان اجرایی به ویژه شخص شهید آیت الله رییسی حل و فصل شد.

گرهگشایی رییس جمهور شهید از بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور در زنجان+ فیلم

بازدید رییس جمهور شهید از سرجین بافت در دور نخست سفر استانی به زنجان

رییس جمهور شهید روز ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در دور نخست سفر استانی به زنجان از طرح معطل مانده شرکت ریسندگی سرجین بافت زنجان بازدید کرد.

آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی با حضور در شرکت ریسندگی نخ پنبه سرجین بافت در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رییس جمهور شهید در این بازدید برای رفع مشکل این واحد نساجی به وزیر صمت و استاندار زنجان ماموریت داد و گفت: روند کار این شرکت سالهای گذشته بسیار عادی بود که با تحریم های ظالمانه اعمال شده، به مشکلات ناخواسته برخورد که باید مسائل آن در کمترین زمان ممکن حل شود و به چرخه تولید برگردد.

گرهگشایی رییس جمهور شهید از بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور در زنجان+ فیلم

افتتاح سرجین بافت در دور دوم سفر رییس جمهور به زنجان

سرانجام پس از گرهگشایی رییس جمهور شهید وعده دولت سیزدهم ۱۵ دی ماه سال ۱۴۰۲ عملیاتی شد و مجموعه تولید سرجین بافت در دور دوم سفر رییس جمهور به زنجان، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

عباس علی آبادی در آیین افتتاح شرکت سرجین بافت گفت: توسعه صنعتی نیاز ضروری کشور است و صنعتی کردن کشور در اولویت برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

استاندار زنجان نیز گفت: در حوزه صنعت واحدهایی در استان هست که با پیگیری ها می توانیم آنها را احیا کنیم که مجموعه سرجین بافت یکی از این نمونه ها بود که با تدبیر و گره‌گشایی دولت سیزدهم عملیاتی شد.

محسن افشارچی خاطرنشان کرد: مجموعه این تکان ها و حرکت ها باعث شد تا نرخ بیکاری استان حتی به زیر پنج درصد هم برسد.

وی با بیان اینکه فضای مثبتی در حوزه توسعه صنعتی در استان شکل گرفته است، گفت: هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت و معدن استان ۱۰.۹ درصد است که با روندی که وجود دارد، قابل تحقق است.

برآیند:

احیای شرکت تولیدی سرجین بافت که بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور است از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم و شهید سید ابراهیم رئیسی در زنجان به شمار می رود.

رییس جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ در دور نخست سفر استانی به زنجان از طرح معطل مانده شرکت ریسندگی سرجین بافت زنجان بازدید کرد و سرانجام پس از گرهگشایی رییس جمهور شهید، این مجموعه در دور دوم سفر استانی در سال ۱۴۰۲ به عنوان یک اقدام ماندگار به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha