راهکارهای کاهش مصرف برق؛ امسال خاموشی بابرنامه در گلستان نداریم

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه تاکنون خاموشی بابرنامه به دلیل کمبود برق در گلستان نداشتیم، اظهار امیدواری کرد با همراهی و همکاری مشترکان خانگی از این پس نیز شاهد چنین اتفاقی در استان نباشیم.

سیداحمد موسوی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان گلستان در روزهای گذشته گرمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کرد و بار مصرف برق استان از بار پایه ۵۰۰ مگاوات به هزار و ۲۰۰ مگاوات رسید.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان برق گلستان خانگی هستند، افزود: تنظیم دمای وسایل گرمایشی خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و عایق‌بندی در و پنجره منازل به تأمین برق پایدار کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر را ساعات اوج مصرف برق برشمرد و تصریح کرد: مشترکان گلستانی در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، لباسشویی و سرخ‌کن استفاده نکنند و استفاده از آن را به ساعات اولیه صبح و آخر شب موکول کنند.

به گفته موسوی؛ استفاده از نور طبیعی و همچنین استفاده متناوب از پنکه و کولر از جمله دیگر راهکارهایی است که به کاهش مصرف برق کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به قطعی برق روزهای گذشته در برخی نقاط گلستان امسال هم شاهد خاموشی‌ برق خواهیم بود، توضیح داد: قطعی برق روز شنبه در برخی نقاط گلستان به دلیل بروز مشکل فنی ناشی از افزایش منتظره و قابل‌توجه دما بوده که عصر همان روز برطرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، رعایت مصرف صحیح و جلوگیری از بد مصرفی را برای تامین برق پایدار ضروری خواند و گفت: در حال حاضر مشکلی در تأمین برق مشترکان استان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha