رژیم اسرائیل تسلیم خواسته‌های مقاومت فلسطین شده است

تهران- ایرنا- یکی از مسئولان ارشد مقاومت فلسطین در گفت وگو با شبکه المیادین از تن دادن رژیم صهیونیستی به خواسته های مشروع مقاومت درخصوص شرایط برقراری آتش بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین امروز سه شنبه به نقل از یک مسئول ارشد مقاومت فلسطین بدون ذکر نام گفت: اسرائیل یک سری ملاحظات را درخصوص برگه حماس در ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت ۱۰۴۳ درخصوص شرایط لازم برای برقراری آتش بس و تبادل اسیران) ارایه کرد.

این مسئول درباره این ملاحظات گفت: اسرائیل اصرار دارد که ۲۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان های خود را تنها با شروط خودش آزاد کند.

وی اضافه کرد: اسرائیل به اصرار حماس مبنی بر لزوم برقراری آتش بس دائم، خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت بی قید و شرط آوارگان به مناطق زندگی خود در این منطقه تن داده است.

این مسئول ارشد مقاومت فلسطین افزود: اسرائیل حاضر به پذیرش هیچ ضامن دیگری درخصوص (اجرای هرگونه توافق احتمالی) به غیر از مصر، قطر و آمریکا نیست.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ششم ماه می (۱۷ اردیبهشت) از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داده بود.

جنبش حماس عصر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

بحث درباره طرح پیشنهادی آتش بس اردیبهشت ماه گذشته درحالی است که جو بایدن جمعه (۱۱ خرداد) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه در گفت وگو با شبکه المیادین با رد ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر عزیمت هیاتی از جنبش حماس به قاهره برای بررسی طرح پیشنهادی جدید برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران گفت: طرح پیشنهادی جدید برای آتش بس را از میانجی ها تحویل نگرفتیم زیرا نمی خواهیم از صفر شروع کنیم و شرط اصلی ما موافقت تل آویو با همان طرح قبلی است.

شبکه المیادین به نقل از این عضو ارشد حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیچ هیاتی از حماس رهسپار قاهره نشده است. طرح پیشنهادی برای آتش بس را از میانجی ها تحویل نگرفتیم زیرا نمی خواهیم از صفر شروع کنیم. شرط اصلی ما، موافقت اسرائیل با طرح قبلی است و در غیراین صورت هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از اقدام دولت آمریکا تعجب می کنیم زیرا از میانجی ها می خواهد ابتدا موافقت حماس را بگیرند؛ درحالی که اسرائیل مخالف طرح جدید است.

سامی ابوزهری از رهبران ارشد جنبش حماس روز یکشنبه درباره طرح پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران گفت: بین اظهارات آمریکا و اقدامات رژیم اسرائیل تفاوت زیادی وجود دارد و هرگونه توافقی باید شروط مقاومت فلسطین را تامین کند.

وی تاکید کرد: خواسته‌های ما برای توقف جنگ، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازسازی آن ثابت است و نمی‌توان از آنها چشم پوشی و یا صرف نظر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha