سران تل آویو درباره طرح بایدن اختلاف دارند/ پاسخ واضحی درباره آن دریافت نکرده‌ایم

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که سران رژیم صهیونیستی درباره طرح رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه اختلاف نظر دارند و تل آویو و فلسطینیان تاکنون مواضع واضحی درباره این طرح نداشته اند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «ماجد محمد الانصاری» امروز سه شنبه گفت: در داخل اسرائیل (سرزمین اشغالی فلسطین) در مورد اعلام آمریکا درخصوص طرح آتش بس در نوار غزه اختلاف نظر وجود دارد.

وی تصریح کرد: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه، تماس هایی را با طرف های منطقه ای و بین المللی درباره اوضاع نوار غزه داشت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: این تماس ها با هدف دستیابی به آتش بس و ورود کمک ها به نوار غزه ادامه دارد.

الانصاری تصریح کرد: معتقدیم که طرح رئیس جمهوری آمریکا، خواسته همه طرف ها را برآورده می کند.

وی گفت: طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکنون پاسخ واضحی به طرح پیشنهادی بایدن نداده اند.

الانصاری افزود: نشست پنج جانبه وزیران خارجه قطر، مصر، اردن، عربستان و امارات که دیروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت آتش بس کامل و خروج اشغالگران از نوار غزه تاکید داشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (۱۱ خرداد) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

«سامی ابوزهری» از رهبران ارشد جنبش حماس روز (یکشنبه) درباره طرح پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران گفت: بین اظهارات آمریکا و اقدامات رژیم اسرائیل تفاوت زیادی وجود دارد و هرگونه توافقی باید شروط مقاومت فلسطین را تامین کند.

وی تاکید کرد: خواسته‌های ما برای توقف جنگ، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازسازی آن ثابت است و نمی‌توان از آنها چشم پوشی و یا صرف نظر کرد.

این مقام حماس همچنین تاکید کرد: دستیابی به توافقی که شروط مقاومت فلسطین را برآورده نکند، ممکن نیست.

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه در گفت وگو با شبکه المیادین با رد ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر عزیمت هیاتی از جنبش حماس به قاهره برای بررسی طرح پیشنهادی جدید برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران گفت: طرح پیشنهادی جدید برای آتش بس را از میانجی ها تحویل نگرفتیم زیرا نمی خواهیم از صفر شروع کنیم و شرط اصلی ما موافقت تل آویو با همان طرح قبلی است.

این تحولات درحالی است که پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای حفظ حیات سیاسی خود، بر تداوم جنگ اصرار دارد. تاکنون افزون بر ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha