۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85498898
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آغاز ساخت یک راه روستایی در کلاله با حضور استاندار گلستان+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- عملیات ساخت یک جاده روستایی‌ به طول ۹ کیلومتر در بخش محروم پیشکمر شهرستان کلاله عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: برای این جاده که در مسیر ۲ روستای «یکه قوز- اورجنلی» ساخته می‌شود ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی سازمان راهداری کشور پیش‌بینی شده است.

عادل مصدقی افزود: با ساخت این جاده، راه دسترسی ۹ روستای بخش پیشکمر ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: جمعیت اهالی این روستاها ۶ هزار نفر است که با ساخت جاده جدید سفری ایمن‌تر خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان بیان کرد: ساخت این جاده که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۵ شروع و سپس متوقف شده بود، در بهبود ترافیک و کاهش سوانح رانندگی موثر خواهد بود.

همچنین استاندار گلستان در ادامه حضور خود در کلاله از آخرین وضعیت ساخت جاده دوم پل میلاد بازدید کرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، اعتبار هزینه شده برای این پل در مجموع ۶۵۰ میلیارد ریال است.

پل میلاد واقع در ورودی شهر کلاله و بر روی رودخانه «دوغ» بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه با مرکز استان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

ساخت جاده دوم این پل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه تمام ماند و بعد از گذشت ۱۸ سال حجم ترافیک موجود بر روی این پل به شدت افزایش یافت به طوری که در چند سال اخیر حوادث رانندگی در این مسیر منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از اهالی منطقه شد و این وضعیت گلایه مردمی را به دنبال داشت.

دولت سیزدهم در پی ایمن سازی مسیر تردد در این راه برای کاهش گلایه مردمی برآمد و در نهایت عملیات ساخت خط دوم پل ورودی شهر کلاله دهه فجر سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha