۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85498931
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

افتتاح پنج هزار و هفتصدمین واحد مسکونی نوسازی‌شده روستایی در کلاله + فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- پنج هزار و هفتصدمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی‌شده شهرستان کلاله با حضور استاندار گلستان در روستای شهید بهشتی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از مجموع پنج هزار و ۷۰۰ خانه مقاوم‌سازی شده در کلاله با شروع طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، مقام‌سازی ۸۲۰ مورد مربوط به دولت سیزدهم است.

داود خسروی در دولت سیزدهم و در راستای نهضت‌ ملی مسکن، مقاوم سازی ۲۱ هزار واحد مسکونی استان هدف‌گذاری شد که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم به ۲۵ هزار واحد و صدور پروانه ساختمانی افزایش یافت.

وی افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۰۰ پرونده برای دریافت وام به بانک‌ معرفی شدند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۰ پرونده‌ منجر به عقد قرارداد شد و ۱۰ هزار واحد به مرحله سفت‌کاری و دیوار چینی رسید.

به گفته خسروی، از مجموع سهمیه استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن و مقاوم سازی مسکن روستایی، سهم شهرستان کلاله ۲ هزار و ۱۸۰ واحد با اعتبار تسهیلاتی چهار هزار میلیارد ریال بود که تاکنون ساخت هزار و ۳۰۰ واحد شروع شده و امروز هشتصد و بیستمین واحد به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۲۸ هزار واحد مسکونی در استان غیرمقاوم بود که تلاش داریم تا افق ۱۴۰۴ تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی را مقاوم کنیم.

خسروی افزود: روستای کم برخوردار شهید بهشتی کلاله حدود ۶۰ خانوار جمعیت دارد که بیشتر واحدهای آن مقاوم سازی شده است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha