۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85498998
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: امام راحل به نقش مردم در حکومت‌ اعتقاد راسخ داشت

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با تشریح برخی مبانی اندیشه‌ امام خمینی (ره) گفت: اعتقاد راسخ به مردم و نقش آنان در حکومت‌داری یکی از مهمترین خطوط فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل، شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و شهدای خدمت در شهر کلاله افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ معاصر است که نهضت اسلامی خود را علیه رژیم طاغوت و با پشتوانه نیروی مردمی در سال ۱۳۴۲ پایه‌گذاری کرد و با تحمل سختی‌ و تبعید، آنرا در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

وی، نامگذاری شکل حکومت به «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و رای ۹۸ درصدی مردم به آن را در راستای اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت داری از نگاه امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: امام راحل یک مجتهد شجاع و عارف و فیلسوفی عالی مقام بود.

زنگانه، اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی (ص) و صدق وعده الهی، ایمان به نیروی مردم و نقش آنان در حکومت داری، طرفداری واقعی از محرومین و مستضعفان، مبارزه با استکبار و اهتمام به استقلال کشور و رد سلطه پذیری را از مهمترین خطوط فکری امام خمینی (ره) از نگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد و ادامه داد: بیش از هر زمانی به اندیشه امام و رهبری نیاز داریم.

استاندار گلستان: امام راحل به نقش مردم در حکومت‌ اعتقاد راسخ داشت

استاندار گلستان همچنین با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه خادم مردم بود و صلاح و رضایت مردم که همان رضای خداوند بود را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌داد.

وی، تواضع و خشوع، اخلاص، خستگی ناپذیر، ولایت‌مداری و اهتمام به انجام فرایض از جمله ادای نماز اول وقت را از مهمترین ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت دانست و افزود: آیت الله رئیسی ثمره خطوط فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که همه مدیران باید این نوع مدیریت را سرلوحه کار خود و خدمت به مردم قرار دهند.

زنگانه اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی خادم ترین افراد به مردم بود و در هر پُست و مقامی که قرار داشت، تغییر در رفتار او ایجاد نمی‌شد ضمن اینکه شهادت ایشان سبب افزایش وحدت و انسجام در جامعه شد.

وی همچنین با برشمردن برخی خدمات دولت سیزدهم در سطح ملی و استان گلستان، برلزوم حضور پرشور مردم در انتخابات هشت تیرماه امسال و انتخاب رئیس جمهوری اصلح برای ادامه راه مدیریتی و خدمتی شهید رئیسی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا در این مراسم جمع زیادی از مردم، علما و روحانیون و مسوولان شیعه و اهل سنت کلاله حضور داشتند.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha