۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85499017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

العربی الجدید: هزاران کودک در غزه با گرسنگی مواجه هستند

تهران- ایرنا- روزنامه قطری العربی الجدید در گزارشی به وضعیت اسف بار کودکان در غزه اشاره و تاکید کرد که هزاران کودک در غزه با سوء تغذیه و گرسنگی مواجه هستند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از العربی الجدید، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال در نوار غزه با خطر سوء تغذیه و قحطی گسترده مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، این گروه از کودکان به دلیل کمبود غذا و شیر خشک، نبود مکمل‌های غذایی و همچنین عدم انجام واکسیناسیون دوره‌ای که به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه برای چهارمین هفته متوالی در آستانه اتمام است، بسیار آسیب پذیر هستند.

این گزارش می‌افزاید که ده‌ها هزار نفر نیز در غزه با گرسنگی روبرو هستند و تقریباً تمام مراکز بهداشتی از کار افتاده است و تنها تعداد محدودی از مراکز درمانی صحرایی با امکانات محدود در مناطق اقامت آوارگان وجود دارد.

بنابر آمار وزارت بهداشت غزه، از ابتدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون نزدیک به ۴۰ کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند، هرچند آمارها فراتر از این تعداد است؛ زیرا برخی از خانواده‌ها به دلیل محاصره مناطق اقامتشان از سوی ارتش اشغالگر و یا از کار افتادن بیمارستان‌ها، نتوانسته‌اند کودکانشان را به مراکز بیمارستانی انتقال دهند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۴۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha