عضو شورای شهر: انتقال بازار تهران امکان‌پذیر نیست

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتقال بازار بزرگ به عنوان محله ای تاریخی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، تاکید کرد: نوسازی این محله هم نیازمند عزمی ملی است.

ناصر امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمی توانیم این مکان مهم را به نقطه دیگری از شهر انتقال دهیم و کار درست آن است که این مکان نوسازی شود.

وی با بیان اینکه بازار تهران بسیار ناایمن است و ما در این زمینه بسیار نگرانیم، تاکید کرد: اما از یاد نبریم که مسائل و مشکلات بی شماری در موضوع انتقال وجود دارد که هم کسبه هم مالکان در آن دخیل هستند بنابراین براحتی نمی‌توان در این باره تصمیم گرفت.

این عضو شورای شهر تهران نوسازی بازار را از اولویت های اصلی کار شورا برشمرد و گفت: همواره یکی از نگرانی ها و دغدغه های جدی ما در شورای شهر تامین ایمنی بازار بوده و همچنان نیز هست.

عضو شورای شهر: انتقال بازار تهران امکان‌پذیر نیست

وی اظهار کرد: انتقال بازار تهران به مکان دیگر کار بسیار پیچیده ای است که نیاز به مطالعه جامع دارد.

امانی در پاسخ به اینکه اقدام شورا درباره وضعیت ناایمن بازار تهران چه بوده است، گفت: تاکنون جلسات متعددی در این باره برگزار شده است که با وجود تلاش های بسیار و بازدید چند مسئول کشوری از این منطقه شهری اما هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر این شورای فرهنگی رد این زمینه تشکیل و در امر ایمن سازی بازار تهران دخیل شد تا کارها بهتر انجام شود.

عضو شورای شهر: انتقال بازار تهران امکان پذیر نیست

امانی با تاکید بر اینکه نوسازی بازار بزرگ نیاز به عزم ملی دارد، افزود: این مهم تنها توسط ارگانی همچون شهرداری میسر نمی شود و همه دستگاه ها باید به کمک بیایند چرا که کسبه و مالکان این منطقه میراثی با مشکلات متعددی دست به گریبانند.

وی افزود: همه دستگاه های خدمات رسان همچون میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، وزارت نیرو - برق و اوقاف باید در موضوع نوسازی بازار مشارکت کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر این را هم گفت: بعید می دانم در فرصت باقی مانده کاری بتوان انجام داد چراکه این اقدام به زمانی طولانی همراه با مطالعه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مجموعه بازار تهران که مملو از مغازه و انبارهای قدیمی و ناایمن است که هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این اماکن هستیم، موضوع ایمن سازی بازار تهران به عنوان قلب اقتصادی پایتخت در سال‌های اخیر مورد توجه شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بوده اما سریال تکراری آتش سوزی ها در بازار را هر چند وقت یکبار شاهد هستیم.

علیرضا زاکانی چندی پیش در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی بازار تهران چندی پیش به خبرنگار ایرنا، گفته بود: طرح ایمن سازی این مجموعه دنبال می‌شود اما سرعت آن کُند است.

وی اضافه کرد: به هرحال موضوع ایمنی بازار تهران با توجه به وسعت و موقعیت و سایر اقدامات، بسیار پیچیده است و نیاز به زمان دارد اما این طرح در حال دنبال شدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha