۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85499263
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: فضا برای خلق حماسه‌ مردمی دیگر مهیا می‌شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: همواره تمامی تصمیمات در کشور با همفکری، ظرفیت و حضور مردمی انجام شده و اینک نیز باید فضا به گونه‌ای آماده شود تا شاهد خلق حماسه دیگری از سوی مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه جهاد تبیین اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم حق انتخاب دارند و حرف اول و آخر را می‌زنند، باید فضای استان و کشور بار دیگر برای خلق حماسه مردمی آماده شود.

وی افزود: دشمنان در پی جدایی سرمایه اجتماعی از بدنه جامعه و حاکمیت هستند؛ در این راستا باید با ایجاد قرارگاه تبیین، جلوی این فتنه‌ها بایستیم و توطئه‌های آنان را خنثی سازیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: باید با تبیین موجب تقویت انسجام ملی شده و شرایطی را فراهم کرد تا از چند دستگی جلوگیری و با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری نقشه‌های شوم دشمنان بار دیگر خنثی شود.

استاندار گیلان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: شهید جمهور آیت الله رئیسی و دولتش خدمات بسیار ارزنده‌ای را در این مدت سه سال انجام دادند و وظیفه ما این است که عملکرد دولت را اعلام کنیم؛ به طور حتم بسیاری از علمکرد دولت سیزدهم پنهان مانده که در سالهای آینده ثمرات آن مشخص خواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آیت الله رئیسی فضای دنیا و منطقه را تغییر داد، افزود: زمانی که قرآن را به آتش می‌کشیدند، رئیس جمهور شهید در سازمان ملل این کتاب آسمانی و همچنین عکس سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را بالا برد و جنایات آمریکا را نشان داد؛ همانگونه که شهید رجایی در سازمان ملل جنایات پهلوی را نشان داده بود.

عباسی در ادامه مبانی قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را بر اساس مبانی قیام عاشورا دانست و تاکید کرد: نسل جدید و آینده باید با مبارزات امام راحل(ره) بیشتر آشنا شوند و این موضوع به طور حتم تنها در مدارس و دانشگاه میسر نیست و نیاز به رویکرد جدیدی دارد تا پیام‌های انقلاب به نسل کنونی و آینده انتقال یابد.

استاندار گیلان به نقش مهم ایجاد قرارگاه تبیین اشاره و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و شناساندن بهتر دستاوردهای نظام ، باید روایتگری نخست را داشته باشیم؛ به همین دلیل قرارگاه تبیین باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

عباسی با انتقاد از کم کاری برخی از دستگاه‌ها در تبیین عملکرد سه ساله دولت سیزدهم بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در ارائه عملکرد دولت کم کاری می‌کنند و این در حالی است که برخی از پایگاه‌های خبری فاقد مجوز افکار عمومی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و دستگاه‌های نظارتی نیز هیچگونه برخوردی در این خصوص نمی‌کنند.

ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخاباتی باشکوه

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: فرصت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده؛ لذا برای برپایی انتخابات باشکوهی دیگر، نیاز به کار جهادی و عملیات تبیینی مناسب است.

وی افزود: اعتلای انقلاب اسلامی، عزت کشور و همچنین یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه است تا مردم حماسه دیگری را خلق کنند؛ در این راستا باید قرارگاه جهاد تبیین در استان ایجاد و جلسات آن نیز به صورت هفتگی برگزار شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: همچنین از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که بحث های تبیینی را برای کارکنان جدی بگیرند و از سوی دیگر تبیین عملکرد دولت سیزدهم به صورت تخصصی توسط دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان آنان انجام شود تا کارآمدی دولت به خوبی برای مردم بازگو شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha