۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85499278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در خراسان رضوی خریداری شد

تایباد- ایرنا- مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های تعاون روستایی در این استان ۱۲ هزار و ۶۷۷ تن گندم را به شکل تضمینی خریداری کردند.

به گزارش ایرنا، "آرش آوان" که به تایباد سفر کرده است روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: شرکت‌های تعاون روستایی در ۱۶ شهرستان و ۲۴ مرکز فعال، کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خراسان رضوی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: با توجه به این که برداشت گندم در تعدادی از شهرستان‌های استان از اوایل خردادماه آغاز شده است، تاکنون کشاورزان در چهار شهرستان، مازاد گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تعاون روستایی داده‌اند که در این راستا شهرستانهای رشتخوار و سرخس پیشرو هستند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: این میزان خرید گندم در بازه زمانی ۱۵ روز گذشته از سوی مراکز خرید تعاون روستایی استان انجام شده است و خرید گندم از سوی شبکه تعاون روستایی تا پایان برداشت این محصول و بعد از آن نیز ادامه دارد.

آوان افزود: سال گذشته تعاون روستایی استان، ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرد.

وی به خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا در استان، ۲۰۶ تن از این محصول در ۱۲ شهرستان و ۱۲ مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده که بیشترین رقم با ۱۸۶ تن در تایباد بوده است.

فرماندار تایباد گفت: این منطقه مرزی با داشتن افزون بر هفت هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم یکی از قطب های تولید این محصول در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

مهدی شیردل افزود: همزمان با فصل برداشت گندم در تایباد، میانگین برداشت این محصول در کشتزارهای مستعد شهرستان به بیش از چهار تن می رسد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۰ روز گذشته و آغاز خرید گندم در این خطه مرزی، افزون بر هشت هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

فرماندار تایباد گفت: هم اکنون یک مرکز خرید گندم در تایباد فعال است و پیش بینی می شود در پایان فصل خرید این محصول، ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز تایباد خریداری شود.

شیردل با بیان این که بخش کشاورزی تایباد هفت هزار بهره بردار دارد افزود: همجواری این شهرستان با افغانستان یک فرصت طلایی به شمار می رود و فراهم کردن بستر و زیرساختهای لازم در حوزه صادرات انواع محصولات کشاورزی از مرز دوغارون به سمت این کشور همسایه می تواند نقش زیادی در ارز آوری، پویایی اقتصاد استان خراسان رضوی، کشور و حمایت از قشر زحمتکش کشاورز را به همراه داشته باشد.

۱۳۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت گندم آبی و ۴۱ هزار ۸۰۰ هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha