جهاد آبرسانی برای رفع تنش آبی ۸۷ روستای سرپل‌ذهاب در دست اقدام است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: طرح جهاد آبرسانی برای رفع تنش آبی و حل مشکل کم آبی و افت فشار به خصوص در فصل گرما در ۸۷ روستای این شهرستان در چندین جبهه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

صدرالله بابلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۸۷ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی و افت فشار مواجه است که برای رفع این مشکلات قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای انجام عملیات اجرایی آن منعقد شده و انتظار می‌رود هرچه سریعتر این طرح ها به اتمام برسد تا شاهد حل مشکل روستاییان باشیم.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین استانداری کرمانشاه و فرماندهان قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران برای رفع محرومیت زدایی در سطح شهرستان به ویژه در بحث آبرسانی روستاها منعقد شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: در منطقه «سرقلعه» و «جگیران» از توابع این شهرستان مخزن جدیدی ساخته شده و همچنین چاه حفر شده و با وارد مدار شدن این پروژه ۲۶ روستای شهرستان در خصوص تامین آب شرب رفع مشکل می شوند ضمن اینکه در خصوص برای انجام مجتمع تپانی شامل هشت روستا و تپه ماران با ۲۵ روستا نیز قراردادی منعقد شده و تاکید بر تعویض لوله ها و افزایش آب است.

بابلی ادامه داد: همچنین پروژه «رضا لک» با یک روستا و «دلنگان انزل» نیز با ۱۰ روستا که با مشکل آب مواجه هستند قراردادی منعقد شده و پیمانکاران نیز در این جبهه ها در حال کار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز حفر چاه مجتمع امامیه برای تامین آب سه روستا نیز توسط آب منطقه ای صادر شده که این پروژه ها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و تحت عنوان پروژه های ملی است که در صورت تزریق اعتبار تا قبل از هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: همچنین برای رفع مشکل آب قلعه شاهین در ضلع شمالی و ضلع جنوبی قراردادی منعقد شده که نیمه فعال و راکد است و با تامین اعتبارات این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی ۲۰ روستا عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به فصل گرما به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب، همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

بابلی اضافه کردک عمده مشکل افت فشار و تنش آبی در فصل گرما نیز علاوه بر مشکلات زیرساختی استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و همچنین انشعابات غیر مجاز و برداشت بی رویه و هدر رفت آب است که در این رابطه آب و فاضلاب با اعزام اکیپ هایی برای نظارت و بازدید در سطح شهرستان نسبت به شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

این شهرستان ۳۱ هزار انشعاب شامل ۱۳هزار انشعاب آب شهری و ۱۹هزار روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha