عملیاتی شدن ۲۶۱ طرح پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم از ۴۱۰ طرح مدیریت و پیشگیری حوادث غیرمترقبه و طبیعی استان تا کنون ۲۶۱ طرح برابر با ۶۵ درصد عملیاتی شده است.

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران افزود: با اهتمام ویژه دولت برای این طرح ها ۱۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای مابقی طرح‌های مدیریت بحران استان اعتبار مورد نیاز از محل ماده ۱۸ مدیریت بحران کشور تخصیص داده شده است، ادامه داد: از آنجایی که سیلاب نخستین بحران طبیعی در مازندران است، با نگاه ویژه دولت تا کنون ۲۳۰ روستا در معرض خطر سیلاب شناسایی شده است.

محمدی شیرکلایی با توضیح این که در این مدت ۲۶۸ سازه در معرض خطر سیلاب نیز در مازندران شناسایی شده است، بیان کرد: همچنین ۴۹۸ ساختمان های بلند غیر ایمن دولتی و خصوصی در استان وجود دارد که باید نسبت به ایمن سازی آن اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به نصب دستگاه های شتاب نگار زلزله در استان خبر داد و گفت: با همکاری ستاد مدیریت بحران وزارت کشور، ۳۱ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان نصب شده است.

مدیریت بحران مازندران با عملیاتی شدن ۲۶۱ طرح  پیشگیری از حوادث غیرمترقبه

محمدی شیرکلایی صیانت جنگل های مازندران از آتش سوزی و ایجاد ایستگاه و خرید تجهیزات خاموش کردن آتش از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در این استان است، بیان کرد: خوشبختانه دولت به اهمیت حفظ و نگهداری جنگل‌های هیرکانی به درستی پی برده و همواره نسبت به مدیریت حادثه در جنگل توجه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به خسارت دیدگان ناشی از حوادث و سوانح طبیعی بخش کشاورزی مازندران مبلغ حدود شش هزار میلیارد ریال از تسهیلات با باز پرداخت یک ساله امهال شده است، ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن و معیشت به خسارت دیدگان ۲۲۰ میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.

محمدی شیرکلایی از به روز رسانی بانک اطلاعاتی ماشین آلات با یک‌هزار و ۵۰۵ دستگاه ماشین آلات دولتی و ۲۳۱ ماشین آلات بخش خصوصی و تعاونی مازندران خبر داد و گفت: اجرای طرح آبخیز داری و آبخوانداری استان به مساحت ۲۲ هزار و ۸۱۵ هکتار  نیز در دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

اجرای۱۹۶ کیلومتر لایروبی رودخانه ها 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه پارسال با برنامه‌ریزی‌ مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی ۱۵۷ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهرهای مهم استان لایروبی شد، افزود : با اجرای این طرح‌ها خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها به حداقل رسیده است.

محمدی ادامه داد: مجموع لایروبی رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید.

استان مازندران هفت هزار کیلومتر رودخانه دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر آن در درون شهرها واقع شده است و همین امر نیز خطر بروز سیلاب های مخرب و ویرانگر را بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌کند.

اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، شناسایی واحدهای مسکونی غیرمقاوم، بازسازی پل های روستایی و مردمت و بهسازی خانه های روستایی و بهسازی رودخانه ها و سردهنه های کشاورزی در کنار افزایش اعتبارات برای اجرای طرح های مختلف به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایایی طبیعی تنها نمونه کوچکی از اقدامات اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران در بحث مدیریت بحران و کاهش خسارت ناسی از بروز حوادث غیرمترقبه در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha