امام جمعه کرمان: تخریب افراد در انتخابات به مصلحت نظام نیست

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کسی را تخریب نکنید اما خط تخریب از سوی بعضی اشخاص آغاز شده است گفت: گاهی افرادی که ادعای انقلابی بودن و طرفداری نظام را دارند تبدیل به سیاهی لشکر جریان تخریب اشخاص می‌شوند که این موضوع به مصلحت انقلاب و نظام نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کرمان افزود: فضای غبارآلود اجازه نمی‌دهد تا اشخاصی که حق بیشتری دارند و به اصلح واقعی نزدیک‌تر هستند، در صحنه انتخابات رقابت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی سالم در فضای رقابتی به دور از هرگونه تخریب در استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم کمک کنیم تا انتخاباتی پرجوش، با حضور گسترده مردم و به نفع نظام برگزار کنیم و رییس جمهور مناسب انتخاب شود تا به سرعت کارهایی که دولت انقلابی در حال انجام آنها بود را پیش ببریم.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت رییس جهور شهید و سایر همراهان وی، گفت: دولت سیزدهم پرکار بود و مردم نیز با حضور پرشور خود در آیین تشیع شهدا، نشان دادند برگ برنده جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از نکات مهم این بود که دولت در این انتخابات دخالت نکرد و مردم انتخاب کردند لذا در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز عوامل انتخاباتی باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات‌ پیش‌رو و انتخاب نامزد اصلح بسیار حائز اهمیت است و جریانات مختلف سیاسی بایستی به مولفه‌های مورد نظر نظام جمهوری اسلامی به ویژه امامین انقلاب به عنوان یک حجت دقت داشته باشند تا رییس جمهوری در تراز جمهوری اسلامی انتخاب شود.

خدمات آیت الله رییسی در تراز انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تراز جمهوری اسلامی را در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی مشاهده کردیم و در این زمینه اتفاقات بزرگی رقم خورد، زیرساخت‌هایی ایجاد شد اما افسوس که مردم نتوانستند برکات این زیرساخت‌های بزرگ را سر سفره خود احساس کنند زیرا برخی از آنها نیاز به گذر زمان داشت.

وی بیان کرد: خواص جامعه در جریان هستند که در حوزه اقتصاد چه اتفاقات بزرگی در دولت سیزدهم رقم خورد اما در بین توده‌های مردم دیدن این خیرات نیاز به گذر زمان دارد، امیدواریم دولت بعد از این فرصت استفاده کند و بتواند زیرساخت‌های ایجاد شده را حفظ و تقویت کند تا مردم ثمره آن را ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، فضای جامعه در انتخابات باید فضایی دور از معصیت و گناه باشد، افزود: گاهی دخالت‌های غیرضروری می‌کنیم و گاهی به دنبال تخریب رقیب هستیم که هر ۲ مورد از معصیت‌های انتخاباتی هستند.

وی ادامه داد: ما گاهی دنیا و آخرت خود را به دلیل حب و بغض‌هایی که در راستای رضایت خدا نیست، دچار مشکل می‌کنیم.

وضعیت آب باید مورد توجه ویژه شورای تامین قرار گیرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رییس جمهور شهید در طول خدمت هیچ پنجشنبه و جمعه ای را در پایتخت نبود و همواره به خدمت به مردم مشغول بود.

شهباز حسن پور با بیان اینکه همه موظف و مکلف به آماده سازی و فراهم کردن زمینه برای برگزاری پرشور انتخابات هستیم عنوان کرد: فکر کنیم خودمان در عرصه حاضر هستیم لذا باید از تمامی مدیران کمک بگیریم تا رکورد تاریخی حضور مردم را به ثبت برسانیم و در انتخابات اخیر نیز امنیت بسیار خوبی در شهر کرمان پابرجا بود که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: معضل تنش آبی را در برخی از مناطق این استان شاهد هستیم لذا سریعتر شورای تامین به این حوزه ورود و این وضعیت را تعیین تکلیف کند اینکه حتی برای یک ساعت هم نتوانیم آب آشامیدنی مردم را تامین کنیم پذیرفته نیست زیرا همه خدمات نظام زیر سئوال می رود.

کرمان در رتبه آخر تامین مسکن کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل و مشکلات باید به سرعت منتقل شود عنوان کرد: مردم هیچ احساس آرامشی در حوزه مسکن ندارند، حتی یک کارگر با حقوق ناچیز خود بالاخره سرپناهی می خواهد و تامین مسکن یک مسئولیت همگانی است و باید همه به این وضعیت کمک کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه تامین مسکن در رتبه آخر کشور است گفت: شاید در آمارها چیز دیگری بیاید اما آنچه ملموس است ما از آخر در رتبه اول هستیم.

حسن پور یادآور شد: بایستی برای ۱۰۰ هزار نفر زمین فراهم کنیم امروز باید همه دستگاه های اجرایی به جهاد مقدس مسکن کمک کنند، مدیر باید جسارت داشته باشد و تصمیم ساز باشد و تا زمانی که مدیران راه و شهرسازی سر زمین ها نروند این مشکل رفع نمی شود.

وی ادامه داد: روسای ادارات شهرستان کرمان بدانند که ۳۵ درصد جمعیت این استان در شهرستان کرمان هستند، اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده اما احساس امنیت از وضعیت اشتغال امروزه جزو اولویت دارترین مواردی است که همه باید به آن کمک کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرک صنعتی پنج هزار هکتاری برای ارتقای اشتغال اطراف کرمان طراحی شود تا هر کارآفرینی به دیار کریمان آمد، مجوزهای لازم آماده باشد و فقط نام طرف بنوسیم و این کار باید با فوریت انجام شود.

وی گفت: بالای چندصد هکتار زمین به یک روستا در برخی استان ها الحاق شده و الحاق ۱۰ هکتار به برخی شهرهای شهرستان کرمان برای تامین نیاز ۱۰ سال آینده پاسخگو نیست و باید از فرصت طلایی پیش آمده نهایت استفاده را برد.

حسن پور ابراز داشت: نهضت آسفالت به عنوان کار خوب شهرداری کرمان آغاز شده اما این اقدام بایستی در ۱۴ شهر اقماری و روستاهای اطراف این کلانشهر نیز شروع شود وجود مدرسه کانکسی و برخی از مشکلات زیبنده کرمان نیست و بایستی این مشکلات به سرعت رفع شود.

تاکید بر همدلی قوا

دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به شخصیت شهید جمهور و کوشا بودن این شهید گفت: زمانی کارها رونق و برکت پیدا می کنند و برکات آن ۲ صد چندان خواهد بود که اخلاص داشته باشیم و بزرگی شهید سلیمانی نیز به خاطر اخلاص این شهید است.

مجید دوستعلی با بیان اینکه هیچ فرصتی بهتر از گره گشایی از کار مردم نیست افزود: بایستی با هر خدمتی دل مردم را به نظام، انقلاب، قرآن و اسلام نزدیک کنیم تا عبادت خدا را انجام داده باشیم.

وی ادامه داد: تا زمانی همدلی و همراهی بین سه قوه شکل نگیرد در صحنه عمل اتفاقی نمی افتد و در این زمینه امام جمعه می تواند محور همدلی باشد، دشمنان در حوزه نارضایتی به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند لذا بایستی در عین همکاری قوا باهم، هرکسی کارخود را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این شهرستان در مسیر حرکت براساس اصول قانون و وظایف خود ۲ نماینده دارد که یعنی بایستی باهم کار کنیم و مدیران نیز بر این موضوع توجه کنند.

وی تاکید کرد: مشکل معیشت، مسکن و اشتغال مردم باید حل شود زیرا مردم با این مسائل درگیرند و عامل نارضایتی مردم نیز همین موضوعات است و این مسایل جدی حل شدنی است.

دوستعلی با بیان اینکه باید در بحث واگذاری زمین و الحاقات به حق و حقوق مردم توجه شود عنوان کرد: موضوع تامین زیرساخت ها به خصوص در حوزه مسکن بایستی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آمار تکان دهنده و ضرورت جذب اعتبارات در شهرستان کرمان

همچنین فرماندار کرمان در این نشست گفت: این شهرستان با تراکم جمعیت و شاخص های توسعه یافتگی کاذب امروز از برخی تسهیلات و خدمات دولت محروم است و در شرایطی که این شهرستان یک سوم جمعیت و یک چهارم مساحت استان را شامل می شود در اعتبار سالیانه ای برابر با برخی شهرستان های دیگر است.

وی با اشاره به ضرورت تخصیص بیشتر اعتبارات به شهرستان کرمان بیان کرد: ما ۳۵ هزار دانش آموز اتباع را خدمات رسانی می کنیم و شهر کرمان ۹۴ مدرسه قدیمی و بدون استحکام لازم بالای ۶۰ سال با سرانه دانش آموزی بالای ۴۶ نفر دارد، در حالی که سرانه دانش آموزی در برخی شهرستان ها ۱۳ و ۱۴ نفر است.

فرماندار کرمان گفت: کلاس های کانکسی را هنوز در شهرستان کرمان داریم لذا می طلبد بخشی از مسائل و مشکلات را از طریق اعتبارات ملی و استانی رفع کنیم تا زمینه خدمت و کار جهادی را فراهم کنیم و خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن، آماری از وضعیت اشتغال و مسکن در شهرستان کرمان ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به موضع مهم برگزاری انتخابات گفت: اولویت ما حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، ضمن اینکه باید اصل بی طرفی در انتخابات مورد توجه باشد.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست آماری از وضعیت اشتغال استان کرمان و کشور و همچنین رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی و مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان آماری از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین در این استان ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha