انتخابات ۸ تیر، راهبردتری‌ترین مشارکت سیاسی در تاریخ انقلاب است

سنندج- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به دلیل شرایط خاص کشور و منطقه، راهبردی‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سنندج اظهار کرد: این انتخابات با انتخابات زودهنگام دهه ۶۰ قابل مقایسه نیست و عملکرد صادقانه و خدمت بی منت رئیس جمهور شهید در سه سال گذشته که در بعد ملی و فراملی به آن اذعان شد، باعث شده تا تراز عملکرد رئیس جمهور آینده و مدیران اجرایی ارتقا یابد.

وی افزود: با بالا رفتن انتظار مردم به دلیل این عملکرد مطلوب، امید است انتخابی انجام شود که اصلح و در تداوم مسیری باشد که رئیس جمهور شهید بنا نهاد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، چهار رکن انتخابات، شامل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت همواره مورد تاکید مسوولان و در راس آن رهبر معظم انقلاب است و همه مسوولان کمیته های ستاد انتخابات باید به رعایت این ارکان دقت کنند.

رمضانی تاکید کرد: کمیته های هشت گانه ستاد انتخابات در استان علاوه بر دقت نظر در حوزه تخصصی خود، به دیگر حوزه ها نیز توجه داشته باشند تا برگزاری انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود.

وی با یادآوری بهترین عملکرد در انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کردستان، افزود: ۲۰ روز فرصت زمان کمی است و باید با فعالیت منسجم و متمرکز زمینه ساز برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم بود.

تسلط بر قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی دست اندرکاران، به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات دولتی در انتخابات پیش رو و تامین امنیت و حفاظت در حوزه امنیت و زیرساختها از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد انتخابات استان کردستان بر آن تاکید کرد.

رمضانی ادامه داد: برگزاری الکترونیک انتخابات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند تقویت زیرساختهاست که ادارات ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات و شرکت توزیع برق باید بر آن اهتمام داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شعب اخذ رای تا فردا تعیین و مشخص می شود.

محمد رضایی افزود: اعضای کمیته های هشت گانه ستاد انتخابات در استان بعد از ابلاغ وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرد و ستادهای انتخابات در شهرستانها نیز راه اندازی شده است.

انتخابات ۸ تیر، راهبردتری‌ترین مشارکت سیاسی در تاریخ انقلاب است

تامین دستگاههای الکترونیک احراز هویت

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کردستان هم اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ دستگاه احراز هویت برای انتخابات پیش رو تامین شده و ۳۸۹ دستگاه دیگر نیز تا چند روز آینده در اختیار استان قرار می گیرد.

حامد فریور افزود: کاربران رایانه و سرگروههای آن نیز در فرمانداری و بخشداری ها مشخص شده اند و ۹۰ درصد افراد مورد نیاز تامین شده که بیشتر آنان سابقه حضور در انتخابات‌های گذشته را داشته اند.

وی ادامه داد: ۲۸ نقطه به تعداد نقاط مورد نیاز برای پوشش اینترنت از انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی تاکنون اضافه شده است.

تقویت بستر الکترونیک در سقز و مریوان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این نشست اظهار کرد: مبنای برگزاری این دوره از انتخابت نیز الکترونیک است که زیرساختهای اصلی تامین و تجربه آن را در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان داشتیم.

آرام حیدری با بیان اینکه نقاط فاقد پوشش اینترنت در چند ماه اخیر شناسایی و ۲۸ نقطه تامین و تقویت شده است، اضافه کرد: سایتهای جدید روستایی به ویژه در سقز و مریوان تا چند روز آینده راه انداری می شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۳ نقطه فاقد پوشش داشتیم، گفت: ۵۹ نقطه بر پایه تلفن ثابت تامین شده و بقیه نقاط به شعب سیار و روستاهای زیر پنج خانوار اختصاص دارد.

فعال سازی ۵۰۰ سایت تلفن همراه

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم گفت: زیرساختهای مخابراتی برای برگزاری الکترونیک انتخابات فراهم است و در ۹۵ سایت، تجهیزات لازم نصب و راه اندازی شده است.

آزاد حکمت افزود: ۵۰۰ سایت تلفن همراه در استان فعال سازی و اتاق مونیتورینگ برای آن راه اندازی شده تا مشکلات در کمترین فرصت رصد و رفع شود.

تحویل مدارک هویتی در سریعترین زمان

مدیرکل ثبت احوال کردستان هم با بیان اینکه برای انتخابات هشت تیر، ۲ مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی هوشمند نیاز است، افزود: همه شعب این سازمان در تلاش هستند تا شناسنامه های دریافتی از دفاتر پیشخوان در اسرع وقت چاپ و تحویل متقاضیان شود.

علی جوکار افزود: پنج هزار جلد شناسنامه در شعبه ثبت احوال سنندح وجود دارد که در حال چاپ آن هستیم.

وی افزود: ۶ هزار فقره کارت ملی هوشمند نیز در شعب این سازمان در کردستان رسوب شده که قدمت آن به بیش از پنج سال می رسد و از متقاضیانی که موفق به دریافت کارت خود نشده اند می خواهیم با مراجعه به شعب، کارت خود را دریافت کنند.

هادی روشن مسئول کمیته امنیتی ستاد انتخابات کردستان نیز از تمهیدات انجام گرفته برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم خبر داد و گفت: اقدامات زیرساختی و حفاظتی لازم در استان انجام گرفته است.

مصطفی مخدومی مسئول کمیته اطلاع رسانی نیز با بیان اینکه در فضای مجازی تبلیغات و اطلاع رسانی آغاز شده است، تبلیغات محیطی و رسانه ای نیز به زودی شروع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان نیز با اشاره به برگزاری مانور سراسری ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری برق با موضوع ویژه انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰ خرداد در استان گفت: در حال حاضر از ۴۵ نقطه در استان ۳۴ نقطه فاقد مولد اضطراری و آماده به کار برق است.

هیوا لهونیان افزود: ۴۴ تیم در مراکز شهری و روستایی استان کار رصد و بررسی اتفاقات برق را بر عهده دارند که در روز انتخابات این تعداد به ۱۰۲ تیم افزایش می‌یابد تا در سریع‌ترین زمان، مشکلات احتمالی را رفع کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha