فراهم شدن ۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری برای توسعه فرودگاه یزد

یزد- ایرنا - مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد از فراهم شدن ۱۲ فرصت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این فرودگاه با هدف توسعه آن خبر داد.

"کمال دهقان منشادی"، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، مهمترین بخش این سرمایه گذاری ها را ایجاد شهر فرودگاهی ذکر کرد که با هزینه ۲۴ هزار میلیارد تومان توسط یک سرمایه گذار خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

فراهم شدن ۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری برای توسعه فرودگاه یزد

وی با بیان اینکه اغلب شهرهای فرودگاهی توسط بخش خصوصی ایجاد می شود و این امر در همه در دنیا رواج دارد اظهار داشت: در ایران نیز در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی در تیرماه امسال نمایشگاه بین المللی با هدف ایجاد فرصت سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی راه اندازی می شود.

وی نقش فرودگاهها در توسعه گردشگری کشورها را مهم دانست و گفت: یزد از جمله شهرهای تاریخی جهان و دومین شهر خشتی دنیاست و در مثلت گردشگری ایران قرار گرفته است ضمن آنکه وجود آثار تاریخی بکر باعث شده تا شرکت های خارجی مایل به ایجاد امکاناتی در بخش های بهداشتی ، پزشکی ، گردشگری و رفاهی داشته باشد.

دهقان منشادی از جمله موارد دیگر سرمایه گذاری در فرودگاه یزد را مجتمع های تجاری واقع در بلوار خضرآباد یزد ذکر کرد که هفت هکتار وسعت دارد و سرمایه گذاران می توانند از این موقعیت استفاده کنند همچنین در بلوار ولایت نیز شرایطی مهیاست تا سرمایه گذاران در این مکان سرمایه گذاری نمایند.

وی ایجاد جایگاه تشریفات تجاری را یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در فرودگاه یزد دانست که با توجه به وجود صنایع ، زمین لازم در اختیار سرمایه گذاران برای این منظور قرار داده می شود.

مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد، سرمایه گذاری در بار هوایی با مشارکت بخش خصوصی با هدف انتقال بارهای خارجی به مقصد را از دیگر مصداق های سرمایه گذاری در فرودگاه یزد ذکر کرد و گفت: آشیانه تعمیرات و نگهداری هواپیما در دستور کار است و یک شرکت خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه ابراز تمایل کرده است.

دهقان منشادی ۲ پیشنهاد دیگر سرمایه گذاری را نیروگاه خورشیدی و گورستان هواپیما بیان کرد و افزود: هواپیماهای از رده خارج در این گورستان نگهداری و از قطعات آن استفاده می شود.

هفته‌ای ۱۱۰ پرواز در فرودگاه یزد به مقاصد تهران ، مشهد ، بندرعباس ، نجف و مدینه انجام میشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha