۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85499525
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ روستای «بردسکن» خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: تامین آب شرب ۲۳ روستای زیر پوشش این شهرستان خراسان رضوی بوسیله تانکر سیار انجام می‌شود.

حسین مهدوی اولیایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون آب شرب ۷۶ روستای کوچک و بزرگ در بردسکن توسط امور آب و فاضلاب این شهرستان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر تاثیر قابل توجهی در حوزه آب شرب بردسکن نداشته است و تنش آبی همچنان در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: با کمال تاسف به لحاظ زمین شناسی و پیش‌روی کویر در این منطقه، آب شرب و منابع آبی این روستاها فاقد کیفیت است، بنابراین مجبور به تامین آب شرب ۲۳ روستای یاد شده بوسیله تانکر هستیم.

وی اظهار کرد: به دلیل دسترسی آسان به تاسیسات آب و فاضلاب متاسفانه برخی افراد اقدام به وصل انشعاب غیر مجاز، دست ‌کاری در تاسیسات اندازه‌گیری و کنتور آب در بردسکن کرده و همین مساله به یکی از دغدغه‌های امور آب و فاضلاب شهرستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته ۷۷ انشعاب و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ مورد انشعابات غیر مجاز در سطح روستاها و شهرهای بردسکن کشف شده است.

اولیایی گفت: در این راستا برای متخلفان پرونده تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی متخلفان به مقامات قضایی معرفی شده‌ و متخلفان به پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

وی تعداد مشترکان آب و فاضلاب بردسکن را ۳۸ هزار مشترک اعلام و بیان کرد: آب شرب سه شهر و ۷۶ روستای این شهرستان از محل ۵۲ منبع آبی تامین می‌شود، ۹۰ درصد آب شرب مردم بردسکن از طریق چاه‌های زیرزمینی استحصال می‌شود.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر بردسکن، شهرآباد و انابد و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha