امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تداوم راه شهید جمهور است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در آتش خدمت سوخت، گفت: مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات هشتم تیرماه، زمینه‌ساز تداوم راه و اقدامات مؤثر و سازنده شهید جمهور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "اله‌نور کریمی‌تبار" روز چهارشنبه در نشست قرارگاه جهاد تبیین با موضوع انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: حوادث بسیار تلخ و سختی از جمله جنگ تحمیلی، شهادت و رحلت شخصیت‌های مهم از جمله امام راحل، شهیدان رجایی و باهنر، بهشتی و حاج قاسم سلیمانی، در مسیر انقلاب اسلامی تا کنون پیش آمده که البته این حوادث از عوامل پیش برنده انقلاب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این حوادث بر عکس آنچه دشمنان نظام و انقلاب فکر می کردند موجب صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان شده است، ابراز کرد: شهادت آیت الله رئیسی هر چند تلخ بسیار سخت و سنگین بود، اما حضور باشکوه مردم در آیین تشییع و برپایی مراسمات گرامیداشت در نقاط مختلف جهان، چشم جهان بار دیگر به سمت انقلاب اسلامی بر خلاف همه تبلیغات سوء دشمنان معطوف کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در تلاش است که مردم به ویژه نسل جوان را مأیوس کنند، ابراز کرد: شهید آیت الله رئیسی در آتش خدمت به مردم سوخت و با تمام توان، تمام وقت کار کرد و اقداماتش مفید، سازنده و تأثیرگذار در داخل کشور برای حل مشکلات اقتصادی و در خارج از کشور برای صدور انقلاب و عقب راندن دشمن بوده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تبلیغات دشمنان برای مهندسی اذهان و افکار، یادآور شد: استان ایلام همواره بیشترین مشارکت در انتخابات داشته است، مردم در تشییع شهدای خدمت، بصیرت و آگاهی خود را منصه حضور رساندند و امروز وظیفه و رسالت مسئولان فراهم کردن شرایط لازم برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی و تقویت قرارگاه رسانه‌ای برای انتخابات پیش رو، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در راستای افزایش مشارکت دارند و باید با برنامه‌ریزی لازم رسانه‌ها را در این حوزه تقویت کرد.

امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تداوم راه شهید جمهور است

وی با تاکید بر تبیین و تشریح خدمات رئیس جمهور شهید برای اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: بیشتر این اقدامات و خدمات، آن‌گونه که باید و شاید به درستی از سوی رسانه‌ها، در راستای روشنگری و برای اطلاع مردم مطرح نشده و به طور شایسته به خدمات دولت پرداخته نشد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی در مدت کوتاه ریاست جمهوری خود اقدامات موثر و ارزنده‌ای را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ارتباط با کشورهای همسایه، ایجاد اعتماد و رفع موضوع ایران هراسی که دشمنان در منطقه ایجاد کرده بودند، از خود به یادگار برجای گذاشت و دولت بعدی نیز شایسته است که مسیر رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم را ادامه دهد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی اجازه فعالیت و تبلیغات برای کاندیدای مشخصی را ندارند، افزود: امیدآفرینی و ایجاد نشاط، بیان خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم باید در مدت زمان باقیمانده می تواند زمینه‌ساز مشارکت حداکثری باشد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی عضو کارگروه‌های ۲۲ گانه قرارگاه جهاد تبیین استان، محتواهای لازم را برای ترغیب و تشویق به حضور حداکثری مردم در انتخابات تولید و در اختیار جامعه هدف خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اضافه کرد: ترغیب و برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی رأی‌اولی‌ها نظیر دانش‌آموزان، دانشجویان و ورزشکاران باید در اولویت برنامه‌های مسئولان، دلسوزان و همه دست‌اندرکاران انتخابات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به جایی رسیده که شعارهای این انقلاب در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به زبان فارسی از زبان دانشجویان این کشورها خارج می‌شود، یادآور شد: روند امروز دنیا، زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) است و امروز مردم دنیا از مظلومان علیه ظالمان دفاع می‌کنند و به دنبال مصلح برای اجرای عدالت هستند، ما باید تلاش کنیم که خواستگاه انتظار جهانی برای ظهور مصلح جهانی باشیم.

امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تداوم راه شهید جمهور است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: انتخابات هشتم تیرماه برای کشور بسیار مهم و تعیین کننده است و باتوجه به فضای حاکم بر جامعه پس از تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت، باید مردم را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات سوق داد.

"محمدسبحان حسنی" یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب یک فرد اصلح و دلسوز جامعه که ادامه دهنده مسیر رئیس جمهور شهید باشد، بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تشریح خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در رسانه‌ها باعث افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات خواهد شد و رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این خدمات را بازگو کنند.

حسنی ادامه داد: باتوجه به اقدامات گسترده و موثر دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، باید این قادامات با روشنگری و تبیین برای مردم بیان شود و فعالیت‌ها و خدمات دولت سیزدهم با انتخاب رئیس جمهور بعدی نیز استمرار یابد.

امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تداوم راه شهید جمهور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: کارگروه‌های عضو جهاد تبیین باید در فرصت کوتاه باقیمانده، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در خصوص انتخابات به دبیرخانه این قرارگاه اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، این نشست با موضوع انتخابات ریاست جمهوری با حضور رؤسای کارگروه‌های ۲۲گانه قرارگاه جهاد تبیین انتخابات برگزار شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با توجه به حادثه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در ۳۰ اردیبهشت ماه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی، هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha