۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85499566
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۴۰۰ میلیارد ریال برای محلات کم برخوردار دزفول تخصیص یافته است

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال با پیگیری نماینده دزفول در مجلس برای محلات کم برخوردار به این شهر تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهواز روز چهارشنبه در دویست و چهل و نهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با قدردانی از پیگیری‌های عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی برای گره گشایی از مسایل این شهر افزود: نماینده مردم شهرستان پس از انتخابات فعالیت و پیگیری خود را آغاز و در همین مدت اندک کارهای مهمی را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: سهم دزفول از ماشین آلات شهری و عمرانی خوزستان اندک بود که با پیگیری نماینده دزفول طی ماه‌های اخیر ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات به دزفول تخصیص داده شد.

شهردار دزفول از جمله دیگر اقدام‌های مهم نماینده مردم دزفول طی چند ماه اخیر را تخصیص اعتبار مناسب برای محلات کم برخوردار دانست و اظهارکرد: ۴۰۰ میلیارد ریال برای محلات کم برخوردار دزفول تا یک ماه دیگر تحویل شهرداری دزفول می‌شود که تزریق این اعتبار می‌تواند موجب تحول در این مناطق شود.

عتاب اهوازی آسفالت را مهمترین مطالبه مردم دزفول دانست و گفت: ۵۰ درصد هزینه آسفالت مربوط به قیر است که تحویل قیر به این شهرداری می‌تواند موجب افزایش سرعت آسفالت معابر و آسفالت سطح وسیع تری از معابر دزفول شود.

شهرداری دزفول معین مرز چذابه در ایام اربعین شد

شهردار دزفول با اشاره به تعیین شهرداری دزفول به عنوان معین مرز چذابه در ایام اربعین اظهارکرد: پیش از این شهرداری اهواز مسوولیت مرز چذابه و شلمچه را به عهده داشت که با توجه به عملکرد غیرشفاف مالی این شهرداری، استانداری خوزستان مسوولیت اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فضای سبز این مرز را در ایام اربعین به شهرداری دزفول واگذار کرده است.

وی افزود: شهرداری‌های شهرهای مختلف در مرز چذابه فعالیت دارند ولی محوریت فعالیت در این مرز به شهرداری دزفول واگذار شده است.

عتاب اهوازی با اشاره به بازدید میدانی از مرز چذابه برای توجیه مسوولیت شهرداری دزفول در این مرز اظهارکرد: انجام کارهای خدماتی، اصلاح فضای سبز و طرح‌های عمرانی از جمله احداث سوله یک هزار مترمربعی برای نگهداری دستگاه‌های یخ ساز از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن به عهده شهرداری دزفول قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه توسط شهرداری در حال انجام است و با توجه به فرصت حدود یک ماهه، اجرای سریع این طرح‌ها در صورت تصویب شورای اسلامی شهر دزفول به سرعت پیگیری می‌شود.

شهردار دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول در سال‌های گذشته تنها مسوولیت خدماتی در مرز چذابه داشت، بیان کرد: مرز چذابه طی روزهای آینده به طور کامل به دزفول تحویل داده می‌شود و بخشی از نیروهای شهرداری به طور شبانه روز در محل حضور خواهند داشت.

تخصیص سهمیه خودروهای ون دزفول به اهواز بی عدالتی است

عتاب اهوازی با بیان اینکه وزارت کشور تعداد زیادی خودروی ون ایران خودرو را خریداری و با ۳۰ درصد قیمت در اختیار شهرداری‌ها قرار داده است، گفت: شهرداری دزفول برای تامین نیاز کل شهرستان ۱۰۰ دستگاه ون ثبت نام کرد که این تعداد به ۱۵ دستگاه کاهش و سهمیه دزفول به اهواز داده شد.

وی با انتقاد از تخصیص سهمیه خودروهای ون دزفول به شهرداری اهواز افزود: طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۵۰ خودرو ون به اهواز تحویل داده شده در حالیکه جمعیت شهر اهواز تنها ۲ برابر شهرستان دزفول است.

شهردار دزفول با بیان اینکه تخصیص این خودروهای ون بخش زیادی از مشکل ترافیک و حمل و نقل عمومی در دزفول و شهرهای تابعه این شهرستان را برطرف می‌کرد، اظهارکرد: با توجه به اینکه ۸۰۰ دستگاه خودروی ون هنوز توزیع نشده است درخواست از نماینده مردم دزفول در مجلس پیگیری احقاق حق این شهرستان و افزایش خودروهای ون تحویلی به دزفول است.

نهضت آسفالت معابر دزفول آغاز شد/ با کمبود قیر مواجهیم

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به آغاز نهضت آسفالت معابر دزفول بیان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان لایحه آسفالت شورای اسلامی شهر دزفول توسط فرمانداری تایید و نهضت آسفالت در این شهر با فعال شدن تیم‌های مختلف آغاز شد.

سید باقر موسوی فخر، آسفالت معابر را یکی از مطالبه‌های مهم شهروندان دزفول دانست و افزود: آسفالت کل معابر شهر طی چند روز ممکن نیست ولی طبق برنامه ریزی انجام شده، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها براساس اولویت بندی است و شهروندان که معابر آنها نیاز به آسفالت دارد صبور بوده و در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش هماهنگی شهرداری با دستگاه‌های حفار پیش از آسفالت خیابان‌ها ادامه داد: استعلام از دستگاه‌ها پیش از آسفالت معابر مورد تاکید است تا آسفالت اجرا شده حداقل برای مدتی بدون تخریب باقی بماند.

موسوی فخر قیر را یکی از کمبودهای مهم دزفول دانست و افزود: بسیاری از خیابان‌های دزفول سال‌ها است نیاز به اصلاح آسفالت دارد که اجرای آسفالت این معابر نیازمند تامین قیر قابل ملاحظه‌ای است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: سال گذشته وعده تخصیص چهار هزار تن قیر به شهرداری دزفول داده شد ولی محقق نشد که پیگیری موضوع در سطح ملی از جمله انتظارات مدیریت شهری دزفول از نماینده مردم شهرستان در مجلس است.

وی با انتقاد از روند کند تکمیل فاضلاب دزفول افزود: فاضلاب دزفول با گذشت چند دهه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با سرعت کند کنونی، تکیمل این طرح سال‌ها به طول می‌انجامد

موسوی فخر گفت: پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس می‌تواند در سرعت بخشی به اجرای این طرح کمک زیادی کند.

انتقاد از تخصیص خودروهای ون سهمیه دزفول به شهرداری اهواز

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول با ضعف جدی در ماشین آلات مواجه است، بیان کرد: شهرداری دزفول در گذشته ۲۰۰ اتوبوس درون شهری داشت که این آمار به مرور کاهش و امروز به پنج اتوبوس رسید.

وی این ضعف در تجهیزات را باعث ایجاد چالش برای خدمت رسانی به مردم دانست و از تخصیص سهمیه ون شهرداری دزفول به شهرداری اهواز انتقاد کرد.

موسوی فخر روشنایی معابر را یکی از چالش‌های مهم شهری دانست و گفت: تعداد مشترکان برق دزفول سه برابر مشترکان اندیمشک است ولی سهم دزفول از تبدیل سیم مسی به کابل‌های خودنگهدار یک سوم این شهر است.

وی افزود: نماینده مردم دزفول در مجلس پیگیری‌های خود را حتی قبل از آیین رسمی معارفه در سطح ملی و استانی آغاز و در همین مدت اندک کارهای مهمی را پیگیری کرد که این موضوع امیدوار کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با قدردانی از زحمات نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این شورا در کنار نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به دنبال حل مسایل شهری است.

گره طرح جامع شهر دزفول به دست نماینده قابل باز شدن است

موسوی فخر با بیان اینکه شنیده شده است یکی از درمانگاه‌های تامین اجتماعی دزفول قرار است به شهر صفی آباد منتقل شود، گفت: دزفول هم اکنون با کمبود درمانگاه مواجه است و حذف یکی از درمانگاه‌های این شهر توجیه ندارد.

وی با اشاره به به روز نشدن طرح جامع شهر دزفول و ایجاد مشکل برای شهرداری و شهروندان افزود: حل این موضوع نیازمند ورود جدی نمانیده مردم دزفول در مجلس است.

اجرای فیبرنوری یکی از چالش‌های نهضت آسفالت در دزفول است

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: اجرای طرح نهضت آسفالت دزفول از سر گرفته شده که با توجه به اینکه این طرح به تازگی شروع شده، هماهنگی تیم‌های عملیاتی نیازمند زمان است.

غلامعلی رسالتی افزود: تمام خیایان‌ها و کوچه‌هایی که نیاز به آسفالت دارند به طور میدانی بازدید و اولویت بندی شده‌اند و کار آسفالت معابر به طور همزمان در تمام مناطق شهرداری اجرا می‌شود.

وی اجرای فیبرنوری در دزفول را یکی از چالش‌های نهضت آسفالت در این شهر دانست و ادامه داد: همچنان فیبر نوری برخی از معابر اولویت دار دزفول برای آسفالت، اجرا نشده که انتظار از دستگاه متولی این است که هرچه سریعتر این طرح را در این مناطق تکمیل کند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: آسفالت خیابان‌های خاکی اولویت است و شهروندانی که در این مناطق سکونت دارند، آدرس خیابان‌های خود را به شهرداری‌ها برای بازدید اعلام کنند.

وی انتخاب نماینده جدید مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی را امیدآفرین دانست و افزود: افزایش همکاری و همگرایی میان نماینده مردم در مجلس، شهردار و شورای اسلامی شهر دزفول گره گشای مسایل مبتلا به این شهر است.

جا به جایی کارخانه آسفالت دزفول گرفتار کاغذبازی است

رسالتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و احتمال تغییر مدیران پس از این انتخابات گفت: انتظار از نماینده مردم دزفول پیگیری برای انتصاب مدیران جسور برای دستگاه‌های این شهرستان است تا مسایل این شهر با سرعت حل شوند.

وی با اشاره به ضرورت جابه جایی کارخانه آسفالت دزفول افزود: تخصیص ۵۰ هکتار زمین برای انتقال کارخانه آسفالت ماه‌ها گرفتار کاغذبازی دستگاه‌ها بوده و بی‌نتیجه باقی مانده است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: کارخانه آسفالت شهرداری با وجود گازسوز شدن مشکلات محیط زیستی فراوانی برای ساکنان کوی مهر شهر دزفول ایجاد کرده است.

وی افزود: تخصیص زمین برای جا به جایی کارخانه آسفالت علاوه بر حل مسایل زیست محیطی تا سال‌ها درآمدی پایدار برای دزفول ایجاد می‌کند که متاسفانه نداشتن مدیران قاطع در شهرستان موجب شده این زمین همچنان در حال کاغذبازی میان دستگاه‌های مختلف باشد.

تجهیزات خریداری شده شهرداری دزفول در پارکینگ خاک می‌خورند

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه تحول خوبی برای تامین و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری دزفول در دوره ششم شورای اسلامی شهر دزفول انجام شده است، گفت: شهرداری دزفول متاسفانه طی سال‌های اخیر به دنبال کاری برای جلب توجه مردم بوده و این موجب شده است تا نسبت به تجهیز سازمان‌های شهرداری بی‌توجهی عمیقی شود.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: بی‌توجهی به خرید و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز سازمان‌های شهرداری موجب شده تا این سازمان‌ها از جمله آتش نشانی با کمبودهای شدیدی مواجه باشند.

وی افزود: تجهیزات و ماشین آلات زیادی خریداری شده که به دلیل محروم بودن شهرداری از رانندگان پایه یک بدون استفاده باقی مانده‌اند؛ مدیریت شهری دزفول وظیفه دارد برای این موضوع چاره اندیشی کند.

نماینده دزفول پیگیر تصویب قانون مدیریت واحد شهری باشد

زمانی راد قانون گذاری را از جمله وظایف ذاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: انتظار از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی پیگیری تصویب قانون مدیریت واحد شهری و تقویت شوراهای اسلامی است چرا که اداره شهرها با روش و قوانین موجود راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری در تمام دنیا پذیرفته شده است، افزود: شهردای برای روکش آسفالت یک خیابان مجبور به هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است؛ این در حالی است که هر دستگاه اولویت و بودجه جداگانه دارد و نبود مدیریت واحد شهری دلیل اصلی به همریختگی کنونی در شهرهای کشور است.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه قانون شهرداری‌ها نیازمند اصلاح جدی است، اظهارکرد: تعداد نمایندگان مجلس براساس قانون باید هر ۱۰ سال ۲۰ نفر افزوده شود ک به دلایل مختلف این موضوع محقق نشده است.

وی افزود: پیگیری احقاق حق دزفول در این زمینه از دیگر انتظارات از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی است.

ساماندهی بازار مسکن و خودرو نیازمند قوانین جدید است

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر دزفول در کنار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات هستند، گفت: قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین از جمله وظایف نماینده است که با توجه به حجم بالای قوانین، امکان نظارت بر اجرای این قوانین دشوار است.

زهرا آدینه حذف و به روز رسانی قوانین قدیم و دست و پا گیر را انتظار مردم از نمایندگان خود در مجلس دانست و ادامه داد: ساماندهی بازار مسکن و خودرو نیازمند قوانین جدید بوده و وظیفه نمایندگان مجلس در این زمینه بسیار سنگین است.

همه مکلف به ارایه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) هستیم ولی گسیل تمام امکانات دزفول به مرز درست نیست

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به دلیل ۲ دور نمایندگی مردم در مجلس نسبت به مسایل شهرستان اشراف خوبی دارد، گفت: حل مشکلات انباشته در زمان اندک ممکن نیست و پیشنهاد کاربردی اولویت بندی مسایل و تعیین زمان برای اجرای این اولویت ها است.

محمدحسن پرآور با اشاره به انتخاب دزفول به عنوان معین مرز چذابه افزود: دستاورد دزفول از این موضوع باید به طور شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: دزفول در ایام محرم یکی از نادرترین و باشکوه‌ترین عزاداری‌ها را برگزار می‌کند و گسیل نیروهای شهرداری به مرز چذابه اقدام درستی نیست.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: همه مکلف به ارایه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) هستیم ولی تعطیلی یک شهر و انتقال تمام تجهیزات به مرز مسایل جدی برای دزفول فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، با توجه به محدودیت‌های مصرف برق اعلام شده در کشور، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست نسبت به تغییر ساعت نشست‌های رسمی این شورا تصمیم گیری کرد و مقرر شد نشست‌های رسمی این شورا روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha