سفر دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به قاهره

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85499613
سفر دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به قاهره

تهران-ایرنا- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای گفت وگو درباره تحولات فلسطین به دعوت مقامات مصری به قاهره سفر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونیوز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که زیاد النخاله دبیرکل این جنبش به همراه معاونش محمد الهندی روز گذشته (سه‌شنبه) به دعوت مصر به قاهره سفر کردند.

این جنبش تاکید کرد: سفر النخاله و معاون وی در راستای انجام مذاکرات با مسئولان مصری درمورد آخرین تحولات فلسطین و تلاش واسطه‌ها (درخصوص دستیابی به آتش بس در نوار غزه) است.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) گفت که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس با اشاره به همخوان نبودن موضعگیری های اخیر سران رژیم صهیونیستی درباره دستیابی به توافق آتش بس با اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در این باره تاکید کرد: ما با توافقی که بر آتش بس دائم در نوار غزه و خروج اشغالگران از این منطقه و بستن قرارداد مبادله اسیران تاکید کند، موافق هستیم.

وی تاکید کرد: بدون موضع صریح اسرائیل مبنی بر آمادگی برای توقف دائمی جنگ و خروج از غزه، توافقی حاصل نخواهد شد.

حمدان افزود: نمی توانیم با توافقی موافقت کنیم که برقراری آتش بس نهایی را تضمین نمی کند

وی تصریح کرد: منتظر موضع صریح اسرائیل در مورد آتش بس دائمی و عقب نشینی از غزه هستیم.

این تحولات درحالی است که پس از گذشت هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای حفظ حیات سیاسی خود، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha