۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85499620
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

اساسنامه شورای سران عشایر خوزستان ثبت می‌شود

اهواز- ایرنا- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شورای سران عشایر استان از افراد توانمند در امر صلح و سازش و پیگیری مشکلات مردم تشکیل شده که زیر مجموعه مجمع صلح خوزستان بشمار می‌رود و بزودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی چهارشنبه در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری عشایر استان، با هدف برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در خوزستان بیان کرد: نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان و ریش سفیدان صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج می‌دهند و به همین دلیل تاثیرگذاری شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: سران عشایر نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند.

امانت بهبهانی گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای سیاستگذاری عشایر خوزستان انجام فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی، از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت‌های غلط مانند تیراندازی در مراسم، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف است و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کارها و فعالیت‌های اثرگذاری برای ارتقاء صلح و سازش در استان انجام دهند.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به پویش‌های فرهنگی "به حرمت خادم الرضا می‌بخشم"، "سنت رایه العباس"،" به عشق حضرت ابوالفضل العباس می‌بخشم" و "پویش عدم تیراندازی در مراسمات" اشاره کرد و افزود: با آغاز این پویش‌های فرهنگی، آثار فراوانی در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، گذشت و بخشش و مبارزه با سنت غلط و ناپسند تیراندازی در استان مشاهده شده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این رییس کل دادگستری خوزستان اعلام کرد؛ ۲۳۵ پرونده قصاص نفس سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha