اعتراف به شکست سخت (۱)

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85499686
اعتراف به شکست سخت (۱)

تهران - ایرنا - ژنرال‌ها و مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی بیش از همه اذعان دارند که این رژیم در عملیات طوفان الاقصی، یک شکست سخت و تاریخی را تجربه کرد و از جنگ علیه نوار غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) فرمودند: همه‌ی تحلیلگران غربی، اعمّ از اروپایی، آمریکایی و حتّی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی معتقدند که در این عملیّات، رژیم صهیونیستی با همه‌ی تظاهر و یال‌وکوپال، از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است.

در شرایطی که در غالب موارد، فقط گروهی از تحلیلگران از یک صنف خاص مثل نظامیان یا سیاسیون، درباره شکست یک ارتش یا نظام در مقابل ارتش یا نظام دیگری سخن می گویند امروز شاهد آن هستیم که افرادی از صنوف مختلف، شکست رژیم اشغالگر در مقابل مقاومت فلسطین را تصدیق می کنند.

امروز، ژنرال‌ها و مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی بیش از دیگران در باره شکست این رژیم از مقاومت فلسطین سخن می گویند که اظهارات تعدادی از آنها در زیر آمده است.

اسحاق بریک: جنگ غزه را می‌بازیم

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ما جنگ در نوار غزه را می‌بازیم. گزارش هایی از فرماندهان لشکر، تیپ و گردان های ارتش در نوار غزه به دست من رسیده که حاکی از شرایط سخت نظامیان ما در آنجاست.

وی تاکید کرد: نظامیان ما آموزش ندیده اند و از اظهارنظرها مبنی بر اینکه نظامیان ما زبده و آموزش دیده اند، دست بردارید. ارتش ما روزانه تلفات می دهد.

‌این ژنرال صهیونیست گفت: رهبران جنگ (بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالیوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت) اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ رهبری می‌کنند. این‌ها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ در نوار غزه دارند. آن‌ها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی ارتش و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و اسرائیل منجر می‌شود.

اعتراف به شکست سخت (۱)

وی گفته بود: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس (رژیم جعلی) اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. این‌ها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند. کابینه جنگ اخیرا تصمیم گسترش جنگ در منطقه رفح را گرفت؛ درحالی تصمیمات قبلی این کابینه منجر به کشته شدن صدها نظامی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد. ارتش نظامیان خود را مجددا وارد مناطقی کرد که قبلا از آنجا عقب نشینی کرده بود. اشغال مجدد این مناطق به حماس پایان نخواهد داد و تعداد کشته و مجروحان ارتش را افزایش خواهد داد.

یائیر لاپید: پس از هشت‌ماه جنگ، اسیران آزادنشدند

یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نخست وزیر سابق این رژیم نیز گفت: با فشار نظامی هشت ماهه به حماس فقط یک اسیر اسرائیلی از نوار غزه آزاد شد لذا باید جنگ برای آزادی اسران متوقف شود.

وی افزود: اسیران اسرائیلی هر روز در نوار غزه کشته می شوند و ما برای بازگرداندن آن ها به یک توافق نیاز داریم.

نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر اضافه کرد: به دلیل ضعف، ناتوانی و نا کارآمدی کابینه نتانیاهو، حماس ده ها نفر را به اسارت گرفت و ما باید مسئولیت آزادی و بازگرداندن آن ها را بپذیریم.

لاپید اظهار داشت: اگر توافق (با حماس) به معنای توقف جنگ است، اکنون جنگ را متوقف کنید و اسیران را بازگردانید.

یوسی یهوشواع: ژنرال‌های اسرائیلی به جان هم افتاده‌اند

«یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت: اسرائیل در حال حاضر در چند جبهه درحال جنگ است. این جبهه ها شامل جبهه شمال با حزب الله و جبهه های نوار غزه، سوریه، کرانه باختری، عراق و یمن است.

وی گفت: خطرناکترین نبرد ارتش در حال حاضر درگیری جاری و داخلی میان ژنرال‌های ارتش اسرائیل است. ژنرال‌هایی که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود، از رئیس ستاد ارتش می‌خواهند که کلید را تحویل و فورا از سمت خود استعفا دهد.

یهوشواع در همین راستا از درگیری لفظی شدید میان ژنرال هالیوی و ژنرال «ساعار تسور» فرمانده لشکر پنجم ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت که در مقر فرماندهی ارتش در تل آویو رخ داد.

این تحلیلگر به نقل از برخی منابع اعلام کرد که هالیوی تصمیم به برکناری ژنرال تسور گرفته است؛ در حالی که بسیاری از فرماندهان از تسور به عنوان یک فرمانده لایق سخن می گویند.

وی در ادامه به واکنش ژنرال تسور به تصمیم برکناری خود اشاره کرده کرد و نوشت: این ژنرال که به خونسردی معروف است، از کوره در رفته و خطاب به هالیوی گفته است که «من شکست خورده‌ام؟ من باید بروم؟ افراد زیادی مسئول شکست هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) هستند و همچنان در سمت های خود باقی هستند و برکنار و طرد نشده‌اند».

یهوشواع فاش کرد: این جلسه بسیار متشنج بود. هالیوی در پاسخ به تسور گفت که «فرمانده اطلاعات نظامی استعفا داده است» و تسور جواب داده است: «اما بقیه چی؟.»

گادی آیزنکوت: نابودی حماس توهم است

یک عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به غیرممکن بودن نابودی مقاومت فلسطین تأکید کرد که هر کس مدعی نابودی این جنبش است، به دنبال ایجاد توهم است.

«گادی آیزنکوت» گفت که تثبیت اوضاع به سه تا پنج سال زمان نیاز دارد و بعد از آن نیز چند سال دیگر برای تشکیل کابینه زمان نیاز است.

وی تصریح کرد که هر کس بگوید ما گردان‌های حماس در رفح را نابود و سپس اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کنیم متوهم است.

اعتراف به شکست سخت (۱)

آیزنکوت اذعان کرد: حماس یک سازمان ایدئولوژیک است و اگر امروز در غزه انتخابات برگزار شود، قطعا پیروز خواهد شد. کابینه در بازگرداندن امنیت برای اسرائیلی‌ها شکستی مفتضحانه خورده است.

وی گفت: پیروزی مطلق، شعاری بیش نیست و نتانیاهو هم از نظر امنیتی و هم اقتصادی کاملا شکست خورده است.

حاییم رامون: اسرائیل در آستانه شکست راهبردی‌است

وزیر سابق دادگستری رژیم اسرائیل نیز گفت که فشار نظامی بر جنبش حماس نمی تواند اسیران صهیونیست را از نوار غزه باز گرداند و این رژیم در آستانه یک شکست راهبردی است.

«حاییم رامون» در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر شد، نوشت که جنبش حماس همچنان در غزه پایدار است و عملاً توانسته است قدرت نظامی خود را در هر منطقه ای که نیروهای ارتش اسرائیل از آن عقب نشینی کرده اند، بازیابی کند.

وی افزود: به رغم آنکه ارتش پیشتر ادعا کرد که قدرت نظامی جنبش حماس را در جبالیا از بین برده است، اما بعداً بخاطر اینکه رزمندگان این جنبش هنوز در آنجا بودند، متعجب شد و چنانچه بار دیگر به آنجا برویم این موضوع تکرار خواهد شد.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حماس همچنان بصورت تقریباً کامل بر نوار غزه از جمله امور شهری و توزیع کمک های بشردوستانه کنترل دارد.

رامون در این مقاله با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی نتوانست اهداف خود در جنگ علیه ساکنان غزه را محقق کند، نوشت که کابینه جنگ و ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگ ناکام مانده اند.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم اکنون در آستانه شکست راهبردی است، اظهار داشت که شورای جنگ اسرائیل در حال تحریف افکار عمومی صهیونیست ها از حقایق جنگ غزه است.

وی ادامه داد که پس از حدود هشت ماه از جنگ در غزه، حماس همچنان قادر به شلیک موشک و تهدید کردن شهرک های صهیونیست نشین است.

رامون در پایان این مقاله افزود: کابینه جنگ و ستاد کل ارتش اسرائیل پس از ارتکاب هر اشتباه احتمالی در این جنگ، بر انجام کارهای مشابه پافشاری می کنند.

وی افزود که امتناع اعضای کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل از اعتراف به شکست بزرگ در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - آغاز عملیات طوفان الاقصی) به دلیل اشتباه بزرگ راهبردی، آنها را بر آن داشت که همچنان در بین صهیونیست ها تبلیغ کنند که ما یک قدم با پیروزی کامل فاصله داریم در حالی که ما یک قدم با شکست استراتژیک فاصله داریم.

پس از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha