مدیرکل منابع طبیعی ایلام: آتش سوزی کبیرکوه آبدانان کنترل شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از مهار اولیه و کنترل آتش سوزی جنگل‌ و مراتع کبیرکوه در منطقه معروف به " هونگه" واقع در روستای آب انار شهرستان آبدانان خبر داد.

"یاسم خانمحمدیان" دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خوشبختانه پس ساعت‌ها تلاش همه عوامل و نیروهای مردمی و منابع طبیعی، آتش سوزی در کبیرکوه محدوده روستای آب انار شهرستان آبدانان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی، هلال احمر، منابع طبیعی، بسیج و نیروهای مردمی تا کنترل نهایی این آتش سوزی در محل حضور خواهند داشت، ابراز کرد: این آتش سوزی که از عصر روز گذشته آغاز شده بود، شب گذشته مهار شد اما متاسفانه امروز نیز بر اثر دخالت احتمالی عامل انسانی و به صورت عمدی مجددا ادامه یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه ۴ اکیپ از منابع طبیعی استان، نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر و نیروهای هلال احمر و بسیج نقش مهمی در کنترل این آتش سوزی داشتند، گفت: مدیرکل بحران استانداری ایلام، فرمانداران آبدانان و دره‌شهر نیز در منطقه حضور داشته و بر وضعیت نظارت دارند.

خانمحمدیان با اشاره به اینکه محدود و وسعت آتش سوزی به احتمال زیاد بیش از ۱۰۰ هکتار باشد، یادآور شد: میزان نهایی وسعت آتش سوزی از طریق اطلاعات ماهواره‌ای بررسی و در اطلاع رسانی بعدی اعلام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه منطقه‌ای که آتش سوزی در آن رخ داده صعب العبور است، گفت: لکه‌گیری این آتش سوزی در مناطق در حال انجام است و پایش منطقه با استفاده از ظرفیت نیروها آغاز شده تا از شعله‌ور شدن مجدد آتش جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات و نیروی لازم از مرکز استان برای کنترل حریق به منطقه اعزام شده است، ابراز کرد: کارکنان منابع طبیعی استان و شهرستان بدون توجه تنها به وظیفه ذاتی خود که حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی باشد انجام وظیفه می‌کنند.

خانمحمدیان خاطرنشان کرد: به دلیل بارندگی های مناسب امسال پوشش گیاهی در ارتفاعات و مراتع کوهستانی منطقه متراکم است و همین امر خطر آتش‌سوزی در منطقه را بیشتر می‌کند لذا از مردم و دوستداران طبیعت انتظار داریم به عنوان همیار طبیعت، منابع طبیعی را در راستای حفظ و حراست عرصه‌های ملی یاری کنند.

وی در پایان اقشار مختلف مردم، بسیج، سپاه، فرمانداران شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر و همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مهار این آتش‌سوزی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته، چندین مورد حریق‌ در مناطق مختلف استان به ویژه مراتع و نواحی جنگلی استان روی داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha