سه گروه تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید را کتمان می‌کردند/مردم پاسخ زحمات آیت‌الله رئیسی را دادند

تهران- ایرنا- یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: وقتی از یک مسئول انتقاد می‌شود، باید هم مسائل مورد انتقاد و هم موارد مثبت بیان شود، اما سه گروه زحمات و خدمات رئیس‌جمهور شهید را انکار کرده و هرگز به این‌که او چقدر پرتلاش بود و خالصانه برای مردم کار می‌کرد، اشاره نمی‌کردند.

«ناصر ایمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، رفتار منتقدان آیت‌الله «شهید سید ابراهیم رئیسی» در تجلیل از ایشان بعد از شهادت و کتمان واقعیت‌ها در زمان حیات او را که مورد اشاره و انتقاد رهبر انقلاب واقع شد، امری مسبوق به سابقه عنوان کرد و گفت: ما در گذشته هم با چنین مواردی مواجه بوده‌ایم و در رأس آن شهید بهشتی بود که شرایط ایشان به مراتب نسبت به شهید رئیسی بدتر بود.

وی اضافه کرد: چون دوست و دشمن و حتی بسیاری از دوستداران انقلاب و طرفداران خط امام (ره) هم یا نسبت به ایشان شبهه داشتند یا به‌صورت علنی مورد انتقاد تند قرار می‌دادند اما با شهادت او فضا به طرز عجیبی تغییر کرد و خیلی‌ها به اشتباه خود پی بردند. حتی بعضی از دشمنان نیز به این دلیل که فضای کشور به شدت تحت‌تأثیر مظلومیت شهید بهشتی قرار گرفت، ناگزیر به سکوت شدند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در مورد شهید رجایی هم تاحدی با این پدیده مواجه بودیم، تصریح کرد: البته هجمه‌ها به شهید رجایی با این شدت نبود اما بعدها در مورد شهید رئیسی هم این موضوع تکرار شد.

ایمانی اظهار کرد: جلوه‌هایی از شخصیت شهید رئیسی تا قبل از شهادتشان مغفول مانده بود و نه فقط عموم مردم، حتی نخبگان نیز از میزان تلاش‌ها و پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر ایشان اطلاع نداشتند. شهید رئیسی فرد بسیار پرکاری بود که شاید بعد از انقلاب مسئولی را که تا این حد پرکار بوده باشد کم داشته باشیم، زمان برای ایشان هیچ مفهومی نداشت.

وی با بیان این‌که طبعاً هر فرد و دولتی در مدیریت و تصمیصم‌گیری‌ها ضعف‌هایی دارد، در عین حال خاطرنشان کرد: شهید رئیسی واقعاً انسانی پرتلاش بود و خالصانه برای مردم کار می‌کرد و به مردم اعتقاد داشت و به دنبال جاه و مقام نبود، و در پی آن نبود که کاری کند که او را در جایگاه ریاست‌جمهوری محبوب‌تر کند، یا کاری را با ملاحظه مسائل سیاسی و جناحی انجام دهد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: اینکه تنها چند ساعت بعد از سانحه بالگرد، جامعه این‌چنین به هم ریخت، به‌خاطر اخلاصی بود که شهید رئیسی داشت. با وجود آن‌که شاید نخبگان تلاش شبانه‌روزی او را نمی‌دیدند یا نادیده می‌گرفتند، اما مردم این تلاش‌ها را دیدند و قدردانی کردند. خداوند متعال هم نسبت به فردی که اخلاص داشت و در حال خدمت شهید شد، دل‌ها را متحول کرد و این شهید عزیز قطعاً پاداش زحماتش را در جهان آخرت خواهد گرفت.

ایمانی در پاسخ به این سؤال که چه افراد و جریان‌هایی و با چه هدفی این ویژگی‌های بارز رئیس‌جمهور شهید را نادیده گرفته و بلکه عکس آن را بیان می‌داشتند، اظهار کرد: در این مورد با چند دسته از افراد مواجه هستیم.

وی در تبیین دسته اول، اظهار کرد: یک دسته افرادی که با نظام سیاسی موجود و جریان فکری حاکم بر کشور که عبارتست از جریان فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری میانه خوبی ندارند و با هر فردی که منتسب به نظام یا جریان فکری انقلاب باشد مخالفت می‌کنند. از مخالف هم جز مخالفت کردن نمی‌توان انتظار داشت، آنها همه چیز را، چه خوب و چه بد، مورد شماتت قرار می‌دهند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی دسته دوم را منتقدانی برشمرد که عمده ایراد و انتقادشان ـ درست یا غلط ـ به عملکرد دولت شهید رئیسی است و در تحلیل رفتار این گروه توضیح داد: انصاف این است که وقتی انسان انتقاد می‌کند، هم مسائل مورد انتقاد و هم موارد مثبت را ببیند اما آنها صرفاً انتقاد می‌کردند و هرگز به این‌که او چقدر پرتلاش بود و خالصانه برای مردم کار می‌کرد، اشاره نمی‌کردند و نمی‌گفتند که مثلاً فلان تصمیم از نظر ما اشکال دارد ولی انصاف حکم می‌کند بگوییم رئیس‌جمهور تلاش می‌کند و قصدش خدمت است.

ایمانی دسته سوم را افرادی اسیر جوّ و متأثر از فضای جامعه عنوان کرد که بی‌آنکه به هدف درست و تلاش‌ مقدس و عملکردهای صحیح رئیس‌جمهور شهید توجه داشته باشند، تحت‌تأثیر فضای جامعه صرفاً به بیان انتقاد می‌پرداختند و تنها بعد از شهادت ایشان متذکر نقاط قوت شخصیت ایشان شدند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه (۱۴ خردادماه) در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به تعریف و تمجید از شخصیت و خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شهید رئیسی بعد از فقدان او در همه مطبوعات و فضای مجازی و از زبان اشخاص و جریان‌های گوناگون، گفتند: من دلم برای رئیسی سوخت که برخی در زمان حیات او حتی حاضر نبودند یک کلمه از این حرفها بگویند و با وجود مشاهده این برجستگی‌ها، آنها را کتمان و یا حتی وارونه منعکس می‌کردند و او را می‌آزردند که البته او غالباً جوابی به آنها نمی‌داد اما گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha