۱۹۰ رشته‌محل‌جدید به دفترچه کارشناسی‌ارشد پیام نور افزوده شد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور از افزایش رشته‌های تقاضامحور و کاربردی این دانشگاه در دفترچه آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه درخواست‌ها برای افزایش ظرفیت رشته محل‌های دانشگاه پیام نور و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش، افزون بر هزار و ۳۶۸ رشته محل اولیه در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ تعداد دیگری نیز در دفترچه اصلاحی شماره ۲ اعمال شد.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر افزایش رشته محل‌های تقاضا محور تاکید کرد: در دفترچه اصلاحی (شماره ۲) تعداد ۱۹۰ رشته محل جدید (شامل ۱۴۰ رشته محل در مجموعه علوم پایه، ۸ رشته محل علوم کشاورزی، ۳۲ رشته محل حوزه فنی و مهندسی و همچنین ۱۰ رشته محل در سایر حوزه ها) به دانشگاه پیام نور اختصاص یافت.

تقی زاده همچنین عنوان کرد: بر اساس اصلاحیه جدید دفترچه کارشناسی ارشد مجموع رشته محل‌های مربوط به این دانشگاه در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به ۱۵۵۸ رشته محل افزایش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توانند برای انتخاب رشته که تا آخر وقت روز یکشنبه ۲۰ خرداد تمدید شده، نسبت به انتخاب و درج رشته‌های مدنظر خود از طریق ویرایش برگه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور امروز (چهارشنبه، ۱۶ خرداد) از اصلاح دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و تمدید مهلت انتخاب رشته تا پایان روز یکشنبه (۲۰ خرداد) خبر داد.

علی صدر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰هزار نفر از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز ۱۲ خرداد آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: برای مساعدت با متقاضیانی که تاکنون موفق به انتخاب رشته نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که افراد مجاز به انتخاب رشته بتوانند تا پایان روز یکشنبه (۲۰ خرداد) نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha