رحمتی: فونتانا به کارش در تیم ملی بوکس ادامه می‌دهد/ در تایلند بدشانس بودیم

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی بوکس با بیان اینکه سرمربی کوبایی تیم ملی بزرگسالان به کارش ادامه می‌دهد، گفت: تمام خواسته‌های کادر فنی را فراهم کردیم، اما شانس با ما یار نبود تا به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم.

حسین رحمتی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص نرسیدن بوکسورهای ایران به سهمیه المپیک و انتقاداتی که به عملکرد تیم وارد می‌شود، اظهار داشت: تمام برنامه‌هایی که کادرفنی خواست را پیاده و در ۶ تورنمنت شرکت کردیم. اردوی مشترک با سایر کشورها نیز داشتیم تا در ایتالیا و تایلند به سهمیه برسیم.

وی افزود: در تایلند خیلی امیدوار بودیم تا در سه وزن سهمیه بگیریم اما شانس با ما یار نبود. بوکسورهای ایران جنگیدند اما نشد تا به خواسته‌مان برسیم. به غیر از یک وزن، در سایر اوزان بچه‌های ما خیلی خوب جنگیدند و تلاش کردند. داوری در مبارزه میثم قشلاقی و علی حبیبی‌نژاد واقعا شائبه داشت. در مبارزه قشلاقی با نماینده ارمنستان، حریف باید دیسکالیفه می‌شد.

مدیر تیم‌های ملی بوکس عنوان کرد: فدراسیون و کادر فنی تلاش زیادی انجام دادند اما متاسفانه نشد که به سهمیه برسیم. بوکسورهای ما برای رسیدن به سهمیه المپیک باید بین سه تا پنج مبارزه را نسبت به شرایط اوزان مختلف با برتری به اتمام می‌رساندند که این نشان می‌دهد چقدر کار تیم ما سخت بود.

وی اضافه کرد: هدایت تیم ملی حدود چهار ماه است به فونتانا سپرده شده و نیاز به زمان است. نمی‌توان کارنامه این مربی را زیر سئوال برد و فکر می‌کنم نباید تلاش اعضای تیم را فراموش کنیم. مجموعه فدراسیون بوکس نیاز به زمان دارد تا به اهدافش نزدیک شود. از تیم‌های پایه تا بزرگسالان، برنامه‌ها در حال اجرایی شدن است و حتما در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ نتایج متفاوتی را خواهیم داشت.

رحمتی گفت: پوست‌اندازی در تیم ملی بزرگسالان به تدریج انجام شده است و پس از مسابقات ایتالیا، چهار بوکسور جوان را به ترکیب اضافه کردیم تا در آینده بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان حضور بوکسورهای ایران در المپیک پاریس با «وایلد کارت» وجود دارد؟ توضیح داد: تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم (دانیال شه‌بخش) شانس حضور در المپیک را از طریق «المپیک سولیداریتی» داریم که این مساله از سوی کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) مشخص می‌شود. باید کمیته ملی المپیک با IOC نامه‌نگاری کند تا ببینیم شه‌بخش با توجه به رنکینگی که دارد، امکان حضور در المپیک پاریس را خواهد داشت یا خیر.

مدیر تیم‌های ملی بوکس در خصوص ادامه همکاری با فونتانا نیز گفت: او به کارش ادامه خواهد داد و تغییری در کادر فنی نداریم. ضمن اینکه از فونتس و مربی سوم کوبایی که به‌زودی وارد کشورمان خواهد شد، به‌عنوان مربی تمرین دهنده ‌در تیم‌های پایه استفاده می‌کنیم تا در تیم‌های ملی، یک مسیر واحد را داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha