۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85499937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد اسلامی تهاجم آشکار صهیونیست‌ها به قبله نخست مسلمانان را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای راهپیمایی تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و بستن ورودی‌های مسجد الاقصی را اهانت به قبله نخست مسلمانان دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: راهپیمایی قلدرمآبانه صهیونیست‌ها در شهر بیت المقدس و بستن درهای مسجد الاقصی، تهاجم آشکار به قبله اول مسلمانان و اماکن مقدس است.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: صهیونیست‌ها بر این باورند که با تجاوزات خود می‌توانند بخشی از تحقیر شدن خود توسط ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری را جبران کنند. ملت فلسطین که فداکاری‌های بزرگی کرده و همچنان در مقابل این رژیم ایستاده‌اند، در دفاع از مقدسات خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما از همه مردم خود می‌خواهیم که برای دفاع از عزت امت عربی و اسلامی با این قلدرمآبی صهیونیستی مقابله کنند.

جنبش جهاد اسلامی در ادامه اضافه کرد: سکوت شرم آور اعراب را محکوم می‌کنیم؛ چرا که در نتیجه این سکوت شهرک‌نشینان صهیونیست به مقدسات امت اهانت می‌کنند.

راهپیمایی موسوم به «پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی بعدازظهر امروز به وقت محلی آغاز شد و تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمل سلاح در این راهپیمایی شرکت دارند.

مسیر این راهپیمایی از باب العامود یکی از درب‌های قدیمی مسجدالاقصی در بخش شرقی قدس اشغالی طراحی شده و راهپیمایان صهیونیست پرچم‌های این رژیم را به حرکت در می‌آورند و شعارهای نژادپرستانه سر می‌دهند.

پیشتر جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: اجازه دادن کابینه فاشیست اشغالگر به صهیونیست‌ها برای برگزاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» در خیابان های قدس اشغالی نشان‌دهنده قلدری این کابینه فاشیست و سیاست اشغالگران برای یهودی سازی مقدسات و تعرض به احساسات صدها میلیون مسلمان در سطح جهان است.

در این بیانیه آمده است: نسبت به تداوم این سیاست‌های جنایتکارانه علیه مقدسات ما که در قلب آن‌ها مسجدالاقصی قرار دارد، به اشغالگران هشدار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha