جزئیات برنامه‌های هفته صنایع دستی در کرمان تشریح شد

کرمان - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تشریح جزئیات برنامه های هفته صنایع دستی در این استان گفت: ۱۰ خانه خلاق صنایع دستی در استان در حال راه اندازی است که امسال پنج مورد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم علیخانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته صنایع دستی از ۱۸ تا ۲۵ خرداد در استان کرمان با تجدید میثاق با رییس جمهور شهید آغاز و برنامه های مختلفی در مرکز استان و سایر شهرستان ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طی هفته صنایع دستی طرح های مختلفی از جمله خانه گلیم در سیرجان و چند کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان کرمان به بهره برداری می رسد. در هفته صنایع دستی ۲ خانه صنایع دستی در شهرستان های محروم فهرج و ریگان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: برای معرفی و تکریم هنرمندان و محصولات صنایع دستی با همکاری شهرداری کرمان تصویر و آثار هنرمندان در تابلوهای شهری نصب و نمایش داده می شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه و کارگاه تولید آثار صنایع دستی در باغ موزه هرندی کرمان طی هفته هفته صنایع دستی برپا می شود که بخشی از آثار دارای مهر اصالت هستند.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه «دست های زمین نقش های آسمانی» در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گفت: این نمایشگاه ۱۹ خرداد طی یک هفته با نمایش ۴۲۰ اثر برپا می شود که ۱۰۹ اثر دارای مهر اصالت ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تولید زنده به صورت تخصصی در حوزه‌های سفال و سرامیک، پته کهن، نساجی سنتی و عمره نیز جزو برنامه های هفته صنایع دستی محسوب می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار صنعتگر صنایع دستی در ۱۳۵ رشته در استان فعالیت دارند و بیمه ۷۰۰ نفر از فعالان این حوزه که مدارک آنها کامل بود، برقرار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha