۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85499986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- به گفته یک مقام غربی با وجود ادعای کاخ سفید مبنی بر عدم صدور مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد، اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای هدف گرفتن خاک روسیه استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته یک مقام غربی اوکراین در روزهای اخیر از سلاح های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه استفاده کرده است.

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که طی دستور محرمانه دولت بایدن، نیروهای نظامی اوکراین از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه استفاده می‌کنند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که مجوز آمریکا برای حمله به خاک روسیه شامل سامانه موشک‌های دوربرد ATACMS نمی‌شود و هنوز اوکراین برای استفاده از این سلاح‌ها مجاز نیست.

مقامات اوکراینی بارها از آمریکا خواسته‌اند تا مجوز حمله به عمق خاک روسیه را صادر کنند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته به خبرنگاران گفت که نمی‌تواند تایید کند که اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن اهدافی در روسیه استفاده کرده است یا نه.

کربی گفت: ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم دقیقاً بدانیم اوکراینی‌ها به چه چیزی شلیک می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طبق گزارشی که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیکی شهر خارکیف کرده است.

وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت بایدن گزارش داد که این مجوز برای کمک به کی‌یف برای دفاع بهتر در برابر پیشروی روسیه است.

این مقامات گفتند که رئیس‌جمهور اخیراً به تیم خود دستور داد تا اطمینان حاصل کند که اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای اهداف ضد آتش در خارکیف استفاده کند تا اوکراین بتواند به نیروهای روسی که آنها را هدف قرار می‌دهند یا آماده ضربه زدن هستند، پاسخ دهد.

این درحالی است که پنتاگون گفته است که محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به عمق خاک روسیه به قوت خود باقی است.

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیروهای روسی در امتداد مرز می‌شود.

به گفته پولیتیکو، حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha