رییس پلیس راهور کرمان: خودروسازان در ایجاد مرکز شماره‌گذاری بم همکاری ندارند

کرمان - ایرنا - رییس پلیس راهور استان کرمان گفت: برای راه اندازی مرکز شماره گذاری خودرو در بم تلاش های زیادی انجام شد، اما برخی خودروسازان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم همکاری ندارند و کارشکنی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت عصر چهارشنبه در مراسم معارفه رییس پلیس راهور بم اظهارداشت: آمار فوتی درون شهری این شهرستان در سال گذشته ۷۵ نفر بود و در بازه زمانی ۲ ماهه امسال این آمار کاهش یافته است که نشان دهنده اثرات تصمیمات زیرساختی شورای ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه تعامل ادارات با یکدیگر باعث ارتقاء کاهش ایمنی ترافیک می شود افزود: حفظ جان مردم وظیفه و دغدغه همه مسئولان است که باید از ظرفیت شورای ترافیک و تعامل و هم افزایی موجود استفاده شود تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

رییس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد: با راه اندازی مرکز مانیتورینگ بم اقداماتی خوب صورت گرفت، اما تعداد دوربین‌ها کم است و این مرکز در شان بم نیست.

سرهنگ خوشوقت اضافه کرد: باید برنامه ریزی کنیم تا یک مرکز مجهز با استفاده از فناوری های به‌روز و هوشمند راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: به واسطه حفاظت از جان مردم و جلوگیری از بروز تلفات جانی سنگین، نصب سرعتکاه در اولویت باشد تا زمانی که زیرساختهای نظارتی پویاتر و کامل‌تر شوند.

وی از راه اندازی آموزشگاه ویژه جهت اخذ گوهینامه پایه یک طی ۶ ماه آینده در بم خبر داد و گفت: ایجاد مرکز پلاک گذاری در بم نیز پیگیری می شود اما خودروسازان هنوز همکاری لازم را نداشته اند.

بم در رتبه اول اجرای مصوبات شورای ترافیک استان کرمان

معاون فرماندار و دبیر شورای ترافیک شهرستان بم هم با اشاره به برگزاری ۱۴ جلسه و ۱۷۵ مصوبه این شورا گفت: با همکاری شهرداری های بم، بروات و دهبکری بیش از ۱۳۶ مصوبه اجرایی شد و با توجه به همین آمار، شهر بم رتبه اول اجرای مصوبات شورای ترافیک استان کرمان را کسب کرده است.

صادق دادالله پور با اشاره به کاهش تصادفات نسبت به سال قبل گفت: در فروردین ۶ فوتی درون شهری و چهار فوتی برون شهری و همچنین در اردیبهشت ۲ فوتی درون شهری و هشت فوتی برون شهری ثبت شد.

وی با اشاره به ضرورت رفع نقاط حادثه خیز گفت: در همین راستا زیرسازی جاده دولت آباد و تحویل زمین برای میدان خواجه عسکر انجام شد و پیمانکاران به زودی کار را شروع می‌کنند.

در این آیین سرهنگ محمد جواد بهرامی به ریاست پلیس راهوار بم معرفی و از خدمات سرهنگ محمد ضیاءالدینی تقدیر شد.

بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha